ateist / ateizm

önyargıdan uzak okunası yazılar

“insanları ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.”

ile 118 yorum

Zâriyât Sûresi 56 - Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.

Özgür bireyler mi , yoksa “kul” kişiler mi olmalıyız ? Her şeye gücü yettiği söylenen allah , neden kendisine kulluk etmesi için yarattığı insanların bir çoğunun kendisine kulluk etmemesinin , farklı tanrılara kulluk etmesinin önüne geçememektedir ?

“En başta, ilâhiyatın ilâhî zorbalığına, Tanrı’nın hayaline başkaldırmak gerekir. Gökyüzünde bir efendimiz bulunduğu sürece yeryüzünde kölelikten kurtulamayız.” // M. Bakunin

Ayet Kaynağı : http://www.diyanet.gov.tr/kuran/ayet.asp?Kuran_id=51&I3.x=12&I3.y=9&Ayet_No=56

Written by ateist

Ocak 3, 2009 1:23 am

Blog, Genel, ateizm, din, düzyazılar, eleştiri, inceleme, islam, kuran, müslüman, tanrı kategorisinde yayınlandı

Tagged with ,

118 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. işin temelini kaçırıyorsun. biz bizim yaratıcımızı allah olarak kabul ediyoruz. elbette bizi yaratanın kulu oluruz. anana babana gösterdiğin saygıyı bile göstermiyorsunuz hem seni hemde ananı babanı yaratana. hem sizin zihniyet nasıl bi zihniyet yaa. devletin bile kanunları var. eşşek gibi uyuyorsun. biz bizi yaratanın kanunlarınamı uymuycaz. bulabildiğinizi sandığınız en iyi açıklar bunlarmı. bunlarlamı insanların beynini yıkıyosunuz. sizden daha iyi şeyler bekliyoruz. sizin sayenizde dinimizin değerini daha iyi anlıyoruz :)

    gökhan

    Ocak 16, 2009 at 9:38 pm

  2. Evet Bizlerde sizin sayenizde ne kadar aydınlık bir yolda ilerlediğimizi biliyoruz Bana peygamberinin 9 yaşındaki bir kızı nasıl becerdiğinin tasvirini yap bende yarin namaza başlayacağım, inandığın peygamberin senin önüne cennet kemiğini atıp 13 kadınla ayrı ayrı yatıp bir de buna ayet getiriyor önce bunu sorgula sonra ateizm e çamur at beyinsiz kardeşim,

    Dinci imam

    Ocak 18, 2009 at 6:40 pm

    • beynini götünden sikim senin ibineler sen yatamadın die nie bok atıosun yanlızları sahiplenmiş .. yoksa herkes tecavüz ederdi kadınlara senin beynin götündemi ibine beyniini sikim senin bende

      ateist siker

      Haziran 26, 2009 at 10:30 am

      • yok.olmadı ama bu..müslümanım diyosun küfür ediyosun…hemde böyle bir ortamda.mantıklı cvaplar verebilirsin.o bilmiyor bazı seyleri.sanada arkadasım soyledıkklerınle ılgılı sunları dıyecegım.ne olursa olsun tam arastırma yapmadan konusma.islamı bir takım yalancı cemaatler şıhlar şeyhlerden duyuyorsnuz.Allah öylelerini kahretsin! peygamber efendimizin hyatında iki tane eşi olmustur.hz hatice ve hz ayşe.hz hatice vefat edince hz ayşe ile evlenmiştir.13 kadına gelince o dönem simdiki gibi kadınların cocukta yaparım karıyerde dedıklerı bır dönem degıl.kocası ölenleri efendimiz sadece himaysine almıs ve demıstırkı bu kadınlar benden sorulur kımse bunlara kotu gozle bakmasın.amaç budur.ve zaten efendımızın bır karıs evınde degılde yıne kendı evlerınde yasamıslardır bu kadınlar.ve PEYGAMBER EFENDIMIZIN TUM COCUKLARI HZ HATIC VE HZ AİŞE DEN OLMUSTUR.13 kadınla yatsaydı bırındende olurdu elbette degılmı? kondom yoktu tabı o zamanlar( işin esprisi tabi).biraz daha düşünerek konusalım…9 YASINDAKI KIZLARI BECERENLER HUSEYIN ÜZMEZ GİBİ İSLAMLA KENDINI AYNI KAREYE KOYMA AHLAKSIZLIGINA CÜRET ETMİŞ ŞEREFSİZ İNSANLARIN İŞİDİR.

        mehmet

        Eylül 11, 2009 at 9:32 pm

      • adam yanlız kalan kadınları beceriyormuş bu devirde yaşa heralde pezevenk olurdu

        edge

        Eylül 16, 2009 at 12:54 am

    • sen ve senin gibi ahlaksız insanlar var olduğu için bu dünya bozuk.o küçük kafanı gök yüzüne kaldır.ve bak.ve fasulye beyninle düşün bu kadar uzay yıldızlar dünya evren samanyolu nasıl tesadüfle var olabilir.ebe salak.aklın alıyomu.hem drwin denilen öküzün(öküzlerden özür dilereim.)saçma teorisini bilimde çökertti.ve sahte olduğunu gösterdi.böyle saçmalıkların peşinden giden bir zavallısın.BENİM PEYGAMBERİM YÜCE ”ALLAHIN”İZNİ İLE ASLA YANLIŞ YAPMAZ.ALLAH YÜCEDİR.HER ŞEYİ YOKTAN VAREDEN ALLAHTIR.VE O MADDE MADDE DEDİĞİNİZ ŞEYİBİLE YOKTAN VAR EDEN TEK BİR YARATICI VARDIR. ODA ”ALLAH”TIR.HERKES ALLAHIN KULUDUR.BİZ SINANMADAYIZ.O YÜZDEN ALLAH HİÇ BİR ŞEYE MÜDAHELE ETMİYOR.GERİZEKALI ATEİSTLER.ÖLDÜKTEN SONRA TEKRAL BEDENEN DİRİLTİLDİĞİMİZDE SORGU ANINDAN NE YAPACAKSINIZ ÇOK MERAK EDİYORUM.SALAK HERİFLER.BEN NAMAZ KILAN BİR İNSAN DEĞİLİM AMA YÜCE ALLAHA ŞÜKÜRLER OLSUN YÜREĞİMDE İMANIM VAR.ALLAHU EKBER.

      özgür

      Temmuz 2, 2009 at 12:49 am

      • aptallar drwin dediğin adam senden kat ve kat zeki idi adam var olan ilk canlı sınıflandırmasıını yaptı bunun üzerine evrim teorisini geliştirdi…

        edge

        Eylül 16, 2009 at 12:56 am

    • sen nasıl peygamberimiz(s.a.v) hakkında böyle konuşursun!ne haddine…hem sen kendini insan dışı varlıklarn grubuna alıon bu yazdıklarınla…sen hayvanlarn arasına girmeyi bile haketmion…haşa snn ne haddine hayvanlarla eşit seviyeye yükseltilmen..zaten bu da sana fazlaca bi iyilik olur…sen kendi yaptığın şeyleri peygamberimizin üzerine ne hakla atıyosun…Allah vardır ve tektir…ve bu hiç değişmeyecektir…Allah seni ıslah etsin…

      merve

      Temmuz 18, 2009 at 7:28 am

    • Öncelikle seni biraz daha seviyeli konuşmaya davet ediyorum. Arkadaşım sen peygamberimizle ilgili kaç tane kitap okudun kaç tane o çağı anlatan yazı okudun eminimki 0dır. Öncelikle o çağı biraz konuşalım. Kadınların eşya gibi görüldüğü. kız çocuklarının diri diri gömüldüğü bir çağ. Sokaklarda kadınların açık artırmayla satıldığı bir çağ. bana 9 yaşındaki biz zevcesi olduğunu gösterebilirmsin kendi kafandan uydurma bunları.Peygamberimizin zevceleri de savaşlarda kocaları şehit düşen hanımlardır. Peygamberimizin bu hanımları yanına alma sebebi de yukarıda bahsettiğim nedenlerden dolayıdır. Ve sana peygamberimizin bir zevcesi olan Hz Aişe validemziin bir sözü var ”ben onun bir kere daha avret mealini(göbekle diz arası olan kısım) görmedim.” diyor buradan da anlaşılıyor ki peygamber efendimizin diğer zevceleri ile hiç bir alakası yoktur. şöyle de düşünelim eğer öyle olsaydı peygamber efendimizin neden diğer 12 hanımından çoçuğu yok… peygamberimizin 7 çocuğunun 6 sının annesi hz.Hatice validemiz 1 tanesinin annesinin adı da Maruye’dir. Ve peygamber efendimiz bu hanımından hz.Hatice validemiz vefaat ettikten sonra çocuğu olmuştur. Ayrıca bu hanımı yabancıdır. Buradan anlaşılan mesajda müslüman erkeklerin müslüman olmayan kadınlarla evlenmesi caiz(uygundur). Son olarakta o arap coğrafyasında kızları ergeniğe giriş yaşalrı ortalaam 7-8 dir ve türk kızlarının 17 yaşalrında kazandığı olgunluğu 12 13 yaşlarına kazanırlar…
      İşallah bu yazı dizisini bağnazlık yapmadan okursun.

      mücahit

      Temmuz 18, 2009 at 10:51 am

      • adama yerli karı dayanmamış rusyaya açılmış tatiyanalar olgalar benim korkum ruslar yazıyı okuyup petruşka bebeğimizde tecavüz etti diye dava açmasın XD

        edge

        Eylül 16, 2009 at 1:01 am

    • söylediğiniz şeyler yalan bunu herkez biliyor biri diyor 13 karısı diğeri diyor 24 karısı bunların hepsi lakırdıdan başka birsşey değilll

      mustafa

      Temmuz 18, 2009 at 2:00 pm

    • 17 yaşında Hz. Aişe peygamberimizden önce Cübeyr’le nişanlanmış, daha sonra dini nedenlerle ayrılmışlardı. Demek ki evlenecek çağda bir kızdı, nişanlanmış, nişan bozulmuş sonra peygamberimizle evlenmiştir-) 18 yaşında olan Hz. Aişe ile evlenir. Hz Ebu Bekir’in kızıdır ve onu öğretmen olarak yetiştirmiştir. Hz. Aişe Müslüman kadın ve erkeklere öğretmenlik yapmış, hatta Müslüman orduların komutanlığını dahi üstlenmiştir… Tabiiki Ateistler; 18 demek yerine, 18´i, 1+8=9 toplayıp öyle anlatmakla kötü niyetlerini açıkca ortaya koymaktan çekinmiyorlar!.. Gerçek olan doğrunun yanında; Hiçbir zaman sizin yalanlarınız barınamaz!.. Saygılarımla.

      Hakikat

      Temmuz 26, 2009 at 12:46 pm

    • 9 yasınde değil 18 yaşında ve bu kız (hz.ayşe RA.)
      ayrıca peygamberimizin evlendsiği hanımları içerisinde 60 yaşında olan hz.meymune annemizde vardır akıldan yoksun musun attığnıziftiralar önünüze serilecek ve azrail önünüze dikilip vakit geldi diyince ne yapacaksın iftiralarınımı anlatıcaksın sana biçey söyleyeceğim kendini hazırlaaaaaaa çünkü
      ATEŞ SENİ ÇAĞIRIYOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      inşallah dayancın iyidir çünkü sana lazım olacak
      islama çamur atmak senin haddin değil çünkü islam güneşini çamula sıvayamazsın sıra ataizmde
      Ateizm Nedir?

      Ateizm, tanrı tanımazlık, bir tanrının varlığına inanmamaktır.Ateizm kelimesi Yunanca da “Tanrı” anlamına gelen “Theos”tan türemiştir. İnanç (teizm) karşıtı (ateizm) düşüncedir.Hiçbir şekilde ve koşulda tanrının olamayacağını savunan görüştür. Bu konu hakkında çesitli kanıtlar ileri sürülmüştür.

      1)Kötülük Kanıtı:Tanrı olsaydı kötülükler olmazdı. Bu konuda D.Hume’un şu sözü oldukça ünlüdür:”Tanrı Kötülüğü önlemek istiyor da gücü mü yetmiyor?O halde güçsüzdür.Gücü yetiyor da önlemiyor mu? O halde kötüdür”
      EL CEVAP:ALLAH bu dünyaya bizi sınamak için göndermiştir hangimizin daha iyi işler yepacağını görmek için ALLAH bunu biliyordu ama insan itiraz etmesin diye dünyaya gönderdi aTAİST VE AKILSIZ KARDEŞİM
      2)Madde Kanıtı: Tüm varlıklar maddeden meydana gelmiştir.Madde olmayan bir şey de yoktur.
      EL CEVAP:bir aslana matematik anlatttığında ne kadar anlarsa bizde ALLAH’ı okadar anlarız bizim beynimiz sınırlı yaşaımız sınırlı biznasıl herşeyi yaratan sınırsız güçve kuvvet sahibi ALLAH’ı anlarız ATEİST VE AKILSIZ KARDEŞİM madeyide yaratan ALLAH’tır
      3)Toplum Kanıtı: Toplumsal düzeni sağlamak için insanların kendi kendine uydurduğu bir semboldür.

      4)Psikolojik Kanıt: İnsanlar zorluklara karşı dayanma gereksinimini, özellikle ölüm karşısındaki çaresizliğini inançla giderir.
      EL CEVAP:ALLAH insanın içerisine inanma isteğini koymuş kendinden daha güçlü bir yaratıcını valığına inanma isteği kymuştur size bir hikaye anlatayım 17 ağutos depremindeolan o gece 3 ateist toplanıp evin balkonunda alem yapıyorlar konuşuyorlar
      -ben ALLA’a inamıyorum
      -diğeri bende
      -öbürüde ben hem ALLAH’A hem MUHAMMEDE demiş
      birden ALLAH c.c. oradabir demrem yaratıyor
      bunların üçüde sallana binları görünce birden ALLAH’ım kutar beni YA RABBİ bizi bu durumdan kurtar ve depem bitiyo
      bunlar devam ediyo NEREDE KALMIŞTIK HA BEN ALLAH’A İNAMIYORUM DİYORDUM… kardeşler insan aklıyla ALLAH’ı bulabilecek kapasitede yaratılmıştır
      ALLAH VARDIR ve ben görmediğim şeye iman etmem
      ben ALLAH’ı görüyorum yarattığı çiçekten,güneşten, yıldızlardan eğer yıldızları görmüyosan iman atme
      ATEİST VE AKILSIZ KARDEŞ
      5)Varoluşçu Kanıt:İnsanın kendi özünü kendisinin oluşturuyor olması tanrının olmadığını gösterir.
      EL CEVAP:fekat insanın bir taş parçasını bile yaratamıyacağı ve yamuk bir demirin bile kendikendine düzelmiyeceği ALLAH’ın varığının ve kudretinin bize gösterilmesidir
      TAMAM MI ATEIST VE AKILSIZ KARDEŞ

      6)Olgucu Kanıt: Tanrının varlığıyla ilgili önermeler kanıtlanamayacağı için,tanrı ile ilgili önermeler anlamsızdır.
      EL CEVAP:güneşi,yıldızları,göğü göremiyen arkadaş varmı sizce bunların bir yaratıcı olmadan kendi kenine olma ihtimali varmıdır
      ATEİST VE AKILSIZ KARDEŞ
      gel inadı bırak hak yola gir öğren sonraa kirletemiyeceğin islama çamur at bu çabaların boşa
      bu kaarmı körsünüz sen hiç namaz kıldımı seni yaratnın senden hoşnut olduğunu düşündünmü?
      EY ATEİSTLER siz hiç düşünmezmisiniz???????????????
      görmez misiniz? ALLAHIN MERHAMETİ SONSUZDURRRRRRRRR

      inadı bırak yaratıcını tanı tövbe et

      AYRICA SEN SE KADAR BİZE BEYİNSİZ DESENDE BİZ SANA DEMİYECEĞİZ ÇÜNKÜ PEYGAMBERİMİZ BİZE BÖYLE ÖĞRETTİ!

      el mümin

      Eylül 11, 2009 at 5:01 pm

  3. Arkadaşlara tamamen katılıyorum.

    Kulluk ibadettir.ibadet ise yalniz namaz gibi algilanmamali,mesela ALLAH RASULU{S.A.S} bir hadisinde calismak ibadetdir diyor.bir kac hadisilerinde ise yetimin yuzune gulmeyi,basini oksamayi da sadaka sayar yuce Rabbimiz.bu durumla ibadet her turludur.Allah{c.c} bizi yaratmasinin sebebi de budur.subhesiz hic bir sey sebebsiz diyildir

    Bu sözleri çok beğendim ve bunları söyleyen kişiyi gönülden kutluyorum söyleyecek bir şey bırakmamış.

    Esra

    Ocak 20, 2009 at 1:10 pm

    • senin allahının rasulu :) ota boka ibadet demiş esra’cım, afedersin ama..
      ibadet etmeden de gayet mümkün yaşanabiliyor netice de

      ArslanBey

      Temmuz 23, 2009 at 11:51 am

  4. İnsanları bana kulluk etsin diye yarattı muhammedide 24 karıyı idare etmek için yarattı, vay anasını satayım bu nasıl yaradan böğle gözlerim yaşardı birde harem yapsaydı

    SlayerMao

    Ocak 20, 2009 at 3:43 pm

    • Ananı sikiym gabbe çocuğu Allaha laf atma ölümden sonrasını düşünüyo musunuz böyle yaşadınız öldünüz PEKİ YA ALLAH VARSA ?

      Muhammed

      Haziran 28, 2009 at 7:50 pm

      • kölelik ile kulluk arasındaki tek far karşılığında birşey beklemek
        eğer yukardaki varsa ben var olduğuna inananlardanım ama onun insanlara bakış açısı beni cezvetmiyor insanlar aç yaşıyor açlıktan ölüyor ama o yüce varlık insanlara yardım etmek yerine size 1 gün dönümü aç kalıp onları anlayın diyor ama o bu şekilde egosunu tatmin ediyor ayrıca havvayı ademin kaburgasından yarattım diyor bundan büyük lanetmi olur ayrıca havvayı yaratınca ademe şunu söylüyor ‘adem senin yanlızlığını gmördüm senin bir parçandan havvayı yarattım’ işe bu lanet kadınları erkeğin bir parçası yapmakla zorluyor bunun yanı sıra senin tanrın bekaret diye bir hakarette bulunuyor kadınlara bu gerçek bir hakarettir insanları sınıflandırmaktır bu arada kadında değilim anlayışlı biriyim senin tanrın yarattıklarına adil davranmıyorsa o sadece senin tanrın olur ve kalır …

        edge

        Eylül 16, 2009 at 1:10 am

    • Saygılar :) Katılıyorum

      ArslanBey

      Temmuz 23, 2009 at 11:51 am

  5. Tanrının buna ıhtıyacı mı var?

    Eda

    Ocak 24, 2009 at 7:11 am

  6. inanan arkadaşlara birkaç soru: Allah demiş ki: “ben cinleri ve insanları yalnız bana kulluk etsinler diye yarattım”(Zariyat Suresi. arkadaşlar dünyanın yaşını biliyor musunuz? 5 milyar yıl insanın yaşı şu an için 200 milyon yıl olduğu biliniyor. sizce tanrı çok mu sabırlıydı da önce dünyayı oluşturdu 5 milyar yıl bekledi sonra insanı 200 milyon yıl sonra da dinlerini yeryüzüne indirdi.neden insanları ve cinleri kendisine kulluk etsinler diye bir anda yaratmadı da bu oluşumu 5 milyar yıla yaydı?

    2.si uzayda milyarlarca yıldız sistemi var bu milyarlarca yıldız sistemi içinde de milyarlarca gezegen var. Allah bu sayılamayacak kadar çok gezegen içinde neden sadece dünyada hayatı var kıldı. Dünyaya torpil mi yaptı yoksa bu sadece bir tesadüf müdür?

    ben de koyu bir müslümandım kendime sorular sormadan önce. kendinize soru sormaktan korkmayın, cevaplara ulaşmak için sorular sormak gerekir.

    dinsizimansız

    Ocak 27, 2009 at 2:31 pm

    • Sondan baslıyorum kendıne sorular sormussun :) ne guzel Bakalım bu sorularına

      1 . ” 5 milyar yıl insanın yaşı şu an için 200 milyon yıl olduğu biliniyor. sizce tanrı çok mu sabırlıydı da önce dünyayı oluşturdu 5 milyar yıl bekledi sonra insanı 200 milyon yıl sonra ” Ezel ve ebed adına birseyler duymus olmalısın ezer bası olmayan ebedde sonu olmayan demek yani zamansız kavramlar 4. boyutu bılmıyoruz ama bu kavram 5. boyuttur. Enistein de zamanında sonsuzluk kavramı dısında herseyin çözülebilir oldugunu soylemıstir.Allah ınsanları sınırlandırdıgını soyler oyledırde zaten ınsandakı tek sınırsız olarak bıldıgımız hayal kavramı dahı bıldıgın kelıme ıle orantılı olarak sınırlıdır.ona gore 5 mılyar deıl trılyon yıl dahı onemsızdır cunku sozsuzdur, zamansızdır
      yani zamansiz bir kavramla zamanlı bır kavramı kıyaslamayassınız ateıst beyfendi hocalarımız der hani “elmalarla armutlar toplanmas!”
      2. kendıne sordugun soruların cevaplarını arastırmamıssın ne yazikki Allah sadece dunyada hayatı var kılmamıstır. Cok sevdıgınız bılım adamlarıda marsta yasam buldu…:)
      senın kendıne sordugun bu sorular dostum bın yıl once ateistlerin sorularıydı ve taa bın yıl once cevapları verıldı …
      bıde bızım ateıstlere sorularımız vardır kısaca bır kac tane ısım var zaten sızle ugrasamam
      1. deımıssnkı uzayda mılyarlarca yıldız sıstemı var evet var hatta dunyanın merkez 1 metre gunese sapsa yanıyoz 1 yada 1 metre gunesten uzaklassak donuyoz eee bu damı rasgele olusmus tesadufen gelmıs dunya mılyarlarca bos alan varken tam durması gereken yerde durmus ? bunları sızın bılım adamlarınız dıyor :) yani bunun olasılıgını bır hesaplasana :) cok severisiz zeten olasılık kelimesini al sana olasılık :P
      2. bilim adamları herseyi biliyormus gıbı davranıyorsunuz ama bilim adamları bir araya gelip dunya yuvarlaktır dıyen zavallı adamı asmıyorlarmı …
      dunyanın yuvarlak oldugunu 16. yuzyılda ogrenıyoruz oysa Kuranda bu 6. yy da yazılmıs bile:)
      Binlerce yıldır uzayın sonsuz oldugunu bilirdik bilim adamları sonsuz deyil diyorlar artık bır balon gıbıdır ve surekli olarak buyur diyorlar Aksiyon dergisinde yazmıstı Bense BilimTeknikten okumustum. yani buralardan bakabilirsiniz bu haberlere. oysa siz uzay da sonsuzdur o zaman uzay Allahtır (hasa) derdınız eskıden. beyler onlarca yıl once cevaplanmıs soruları sormayın bıraz yapıcı olunkı bızımde kafamız yorulsun arastıralım falan :)

      İsimsiz

      Haziran 25, 2009 at 10:01 am

    • Saygıdeğer arkadaşım,

      Kuşkusuz bu kadar büyük ve derin bir konuda insanın bocalaması,sorular sorması,herşeye şüpheyle yaklaşması çok doğaldır.

      Ama gördüğüm kadarıyla sende şüphe ve şaşkınlıktan eser kalmamış.Vardığın sonuçta elinde bir bilimsel kanıt varmış gibi eminsin.

      Sorduğun ve Tanrı’nın gerçek olmadığı sonucuna ulaşmana sebep olan sorular,böyle bir sonuca varman için bilimsel olarak yeterli sorular mı acaba?Bence bu konuda biraz düşünmelisin.

      Yani evrenin ve canlıların nasıl ve ne kadar sürede oluştuğunu, meydana geliş biçimini sorgulayıp,bu olanlar bu şekilden başka şekillerde olsaydı Tanrı’nın varlığına daha yetkin bir kanıt olurdu’gibisinden çıkarımlarla vardıysan eğer bu sonuca, şunu bilmelisin ki bilimsel bilgiyi kuşattığı iddia edilen bir gücü neyi nasıl yaptığıyla eleştirmek olası-hatta mantıksal-değildir.Bu bilimsel değildir her şeyden önce.

      Tanrı’nın neyi nasıl yaptığına bakarak,onun bir Tanrı tarafından oluşturulup oluşturulmayacağına hüküm veremeyiz.Bu herşeyden önce bilimsel olmaz.

      İnanmamana saygı duyarım tabi.Amacım sana kendi inandığın doğruyu benimkiyle değiştir demek değil.
      Fakat ateizme varmak için sorduğun sorular yanlış.Başka sorularla varmalısın ateizme.Bu sorularla değil.

      Herşey bir anda varolsaydı,5 milyar sene vs.geçmeseydi inanacak mıydın?Olaylar ve varoluşlar arasında neden sonuç ilişkisi olunca ve bir süreye bağlanınca mı karar verdin bir gücün olmadığına?

      Hayır..Sana en mantıklı olanı söyleyeyim:Bence biraz daha mütevazi olmalısın.Yeterli kanıt olmadığını düşünüyorsan,inanma tabi.Bu senin en doğal hakkın.Ama inanmamak için de yok yeterli kanıt.Senin soruların ateizme kanıt olamaz.

      Bence biraz mütevazi olmalıyız.Bekleyip görmeyi bu konuda kendimize yediremiyorsak hangi konuda yedireceğiz ki öyle değil mi?Şüphe içinde olmak insani bir duygudur.Ölene kadar bu konuda şaşkın ve şüphe içinde olman daha doğru bir bilimsel yaklaşım olacaktır

      İnanmak için bir mucize beklemeye her insanın hakkı vardır.Çünkü etrafımızdaki ilim bizi gerçekten kuşatmış durumda ve uygarlık sonsuza dek varolsa dahi o ilimin tamamını kavramamız mümkün değil.Dolayısıyla Tanrı’nın varlığına veya yokluğuna bilimsel metotlarla cevap bulmak mümkün değil.Neden? Çünkü işin içine o zaman,kalp girer,ahlak girer v.s girer.Bilimselliğin metodu hükmedemeyeceğimiz kadar ve matematik yöntemi kullanamayacağımız kadar genişler,sınırlarını kaybeder.
      O zaman da bilim olmaktan çıkar.Çünkü açıklayıp hakim olamadığımız alanda bilim üretemeyiz.

      O halde insana yukarıdaki paragrafta yazılanlar inanması için yeterli olamıyor ise o insana açık bir mucize lazımdır.Nedir o mucize?

      Kuranı ve elçileri mucizeden saymıyorsun.Buna da saygı duyarım.Nitekim en yenisi 1600 yıl önce geldiği iddia edilen bir kitaba şüpheyle bakman çok doğal.Bu yapılmadığı için bugün yobazlık almış başını yürümüştür.
      (Gerçi sen şüpheyle de bakmıyorsun.Kesin sonuca varmışsın,neyse)

      O mucize sevgili arkadaşım,senin için,senin kendi varlığındır.Başka hiçbir şey değildir.Yokken varolman,bir hiçken,duyan,gören,bilen bir özne olarak varoluşu tatmandır.Eğer inanacaksan inancını bu gerçeğin üzerine kur.Bundan başka mucize yoktur insan için.En azından senin benim gibiler için..

      Yok eğer inanamıyorsan,inanmaya bir türlü ulaşamıyorsan-ki buna saygı duyarım- o zaman bilimsel olarak en doğru hareket,samimi bir şaşkınlık içinde olmaktır.Bak, özellikle fen bilimleri tarihindeki insanların inançlı olanları haricindekilere bak.Onlar ateist değillerdir.Onlar samimi bir şaşkınlık içindedirler.Ve madem öyle bekleyip görelim diye düşünürler.Çünkü doğa insandan bunu ister.

      Bak güzel kardeşim,ben fizik ve kozmoloji alanında Amerika’da doçentlik tezi vermiş,Nasa’da 6 sene çalışmış,Teorik fizik alnında karınca kararınca çalışan bir bilim adamıyım.Fettullahçı dinci minci de de ğilim.Hepsinden nefret ederim.Fakat şunu diyorum ki,Ateizm hiçbir bilimsel temeli olmayan,özünde,binlerce yıllık insanlık tarihinin insanlara din adına yapılan zulümler ve saçmalıklar silsilesine verilen bir aydınlanma tepkisidir.
      Bin yıllık engizisyon çakallığına karşı,bilimsel düşünce
      yöntemine varmış 18.yy insanının verdiği ilk silkinmedir.Ama artık 18.yy^da değiliz.Fizik bizi akla zarar noktalara vardırdı.Artık fizikçiler neredeyse bir deklerasyon yayınlayıp,bizler daha üstün varlıklar olmadıkça ve evreni farklı algılamadıkça teorik fiziği daha ileriye götüremeyeceğiz diyecekler.(Tabi bunu hiçbir zaman yapmayacağız :) )

      18.yy fiziğinde zaman sabit bir değişkendi.Artık biliyoruz ki öznelere göre zaman farklı akan bir değişkendir.Bunu Einsten’le öğrendik.

      Matematik bizi bu sonuca vardırdı.Başka birşey değil.

      Ama biz ne yapıyoruz?Dünyayı günlük hayatımızda Newton fiziği ile algılamaya devam ediyoruz.Halbuki Newton fiziği yanlıştır.Gündelik hayatta hataları ihmal edilebilecek kadar küçük olduğu için kullanılır.Ama kozmolojik boyutlarda onu terketmek zorunda kaldık.
      Çünkü hatasız hesaplamalara ancak Görelilik’le yani zamanı hızla beraber değişen bir şey olarak kabul ettiğimizde ulaştık.Bunu kafanda canlandırmaya çalış bakalım.Yapabilir misin?İşte bilim sana bunu emrediyor.

      Bilimle uğraştığında bu kadar rahat olamıyorsun tabi.Newton fiziğinin içine saklanabilirsin günlük hayatında.

      Güzel kardeşim,şaşkınlığını kaybetme.Evrendeki sürelere baktığımızda insan hayatının ne kadar kısa olduğunu algıla.Bu seni doğum ile ölüm arasındaki sürenin ne kadar kısa olduğu gerçeğine götürür.O zaman yaşamının senin için istisnai bir süreç olduğunu daha iyi algılarsın.Ve insan o istisnai süreçte yaptıklarıyla yargılanabilir.Bu kulağa bir masal gibi gelmez o zaman.

      Seni dine falan davet etmiyorum.Küstahlık yapmayacağım.
      Ama şüpheni ve şaşkınlığını kaybetme derim ben.Şaşkınlık en büyük hazinesidir insanın.

      Ateistlerin ve dinci yobazların ortak noktaları,şaşkınlıklarını kaybetmeleridir.Her ikisi de koskoca evren karşısında kesin doğruyu bulmuşçasına alabildiğine kibirlidir.

      Al birini vur ötekine.

      Saygılarım ve sevgilerimle

      İsimsiz

      Temmuz 3, 2009 at 6:30 am

    • Saygıdeğer arkadaşım,

      Kuşkusuz bu kadar büyük ve derin bir konuda insanın bocalaması,sorular sorması,herşeye şüpheyle yaklaşması çok doğaldır.

      Ama gördüğüm kadarıyla sende şüphe ve şaşkınlıktan eser kalmamış.Vardığın sonuçta elinde bir bilimsel kanıt varmış gibi eminsin.

      Sorduğun ve Tanrı’nın gerçek olmadığı sonucuna ulaşmana sebep olan sorular,böyle bir sonuca varman için bilimsel olarak yeterli sorular mı acaba?Bence bu konuda biraz düşünmelisin.

      Yani evrenin ve canlıların nasıl ve ne kadar sürede oluştuğunu, meydana geliş biçimini sorgulayıp,bu olanlar bu şekilden başka şekillerde olsaydı Tanrı’nın varlığına daha yetkin bir kanıt olurdu’gibisinden çıkarımlarla vardıysan eğer bu sonuca, şunu bilmelisin ki bilimsel bilgiyi kuşattığı iddia edilen bir gücü neyi nasıl yaptığıyla eleştirmek olası-hatta mantıksal-değildir.Bu bilimsel değildir her şeyden önce.

      Tanrı’nın neyi nasıl yaptığına bakarak,onun bir Tanrı tarafından oluşturulup oluşturulmayacağına hüküm veremeyiz.Bu herşeyden önce bilimsel olmaz.

      İnanmamana saygı duyarım tabi.Amacım sana kendi inandığın doğruyu benimkiyle değiştir demek değil.
      Fakat ateizme varmak için sorduğun sorular yanlış.Başka sorularla varmalısın ateizme.Bu sorularla değil.

      Herşey bir anda varolsaydı,5 milyar sene vs.geçmeseydi inanacak mıydın?Olaylar ve varoluşlar arasında neden sonuç ilişkisi olunca ve bir süreye bağlanınca mı karar verdin bir gücün olmadığına?

      Hayır..Sana en mantıklı olanı söyleyeyim:Bence biraz daha mütevazi olmalısın.Yeterli kanıt olmadığını düşünüyorsan,inanma tabi.Bu senin en doğal hakkın.Ama inanmamak için de yok yeterli kanıt.Senin soruların ateizme kanıt olamaz.

      Bence biraz mütevazi olmalıyız.Bekleyip görmeyi bu konuda kendimize yediremiyorsak hangi konuda yedireceğiz ki öyle değil mi?Şüphe içinde olmak insani bir duygudur.Ölene kadar bu konuda şaşkın ve şüphe içinde olman daha doğru bir bilimsel yaklaşım olacaktır

      İnanmak için bir mucize beklemeye her insanın hakkı vardır.Çünkü etrafımızdaki ilim bizi gerçekten kuşatmış durumda ve uygarlık sonsuza dek varolsa dahi o ilimin tamamını kavramamız mümkün değil.Dolayısıyla Tanrı’nın varlığına veya yokluğuna bilimsel metotlarla cevap bulmak mümkün değil.Neden? Çünkü işin içine o zaman,kalp girer,ahlak girer v.s girer.Bilimselliğin metodu hükmedemeyeceğimiz kadar ve matematik yöntemi kullanamayacağımız kadar genişler,sınırlarını kaybeder.
      O zaman da bilim olmaktan çıkar.Çünkü açıklayıp hakim olamadığımız alanda bilim üretemeyiz.

      O halde insana yukarıdaki paragrafta yazılanlar inanması için yeterli olamıyor ise o insana açık bir mucize lazımdır.Nedir o mucize?

      Kuranı ve elçileri mucizeden saymıyorsun.Buna da saygı duyarım.Nitekim en yenisi 1600 yıl önce geldiği iddia edilen bir kitaba şüpheyle bakman çok doğal.Bu yapılmadığı için bugün yobazlık almış başını yürümüştür.
      (Gerçi sen şüpheyle de bakmıyorsun.Kesin sonuca varmışsın,neyse)

      O mucize sevgili arkadaşım,senin için,senin kendi varlığındır.Başka hiçbir şey değildir.Yokken varolman,bir hiçken,duyan,gören,bilen bir özne olarak varoluşu tatmandır.Eğer inanacaksan inancını bu gerçeğin üzerine kur.Bundan başka mucize yoktur insan için.En azından senin benim gibiler için..

      Yok eğer inanamıyorsan,inanmaya bir türlü ulaşamıyorsan-ki buna saygı duyarım- o zaman bilimsel olarak en doğru hareket,samimi bir şaşkınlık içinde olmaktır.Bak, özellikle fen bilimleri tarihindeki insanların inançlı olanları haricindekilere bak.Onlar ateist değillerdir.Onlar samimi bir şaşkınlık içindedirler.Ve madem öyle bekleyip görelim diye düşünürler.Çünkü doğa insandan bunu ister.

      Bak güzel kardeşim,ben fizik ve kozmoloji alanında Amerika’da doçentlik tezi vermiş,Nasa’da 6 sene çalışmış,Teorik fizik alnında karınca kararınca çalışan bir bilim adamıyım.Fettullahçı dinci minci de de ğilim.Hepsinden nefret ederim.Fakat şunu diyorum ki,Ateizm hiçbir bilimsel temeli olmayan,özünde,binlerce yıllık insanlık tarihinin insanlara din adına yapılan zulümler ve saçmalıklar silsilesine verilen bir aydınlanma tepkisidir.
      Bin yıllık engizisyon çakallığına karşı,bilimsel düşünce
      yöntemine varmış 18.yy insanının verdiği ilk silkinmedir.Ama artık 18.yy^da değiliz.Fizik bizi akla zarar noktalara vardırdı.Artık fizikçiler neredeyse bir deklerasyon yayınlayıp,bizler daha üstün varlıklar olmadıkça ve evreni farklı algılamadıkça teorik fiziği daha ileriye götüremeyeceğiz diyecekler.(Tabi bunu hiçbir zaman yapmayacağız :) )

      18.yy fiziğinde zaman sabit bir değişkendi.Artık biliyoruz ki öznelere göre zaman farklı akan bir değişkendir.Bunu Einsten’le öğrendik.

      Matematik bizi bu sonuca vardırdı.Başka birşey değil.

      Ama biz ne yapıyoruz?Dünyayı günlük hayatımızda Newton fiziği ile algılamaya devam ediyoruz.Halbuki Newton fiziği yanlıştır.Gündelik hayatta hataları ihmal edilebilecek kadar küçük olduğu için kullanılır.Ama kozmolojik boyutlarda onu terketmek zorunda kaldık.
      Çünkü hatasız hesaplamalara ancak Görelilik’le yani zamanı hızla beraber değişen bir şey olarak kabul ettiğimizde ulaştık.Bunu kafanda canlandırmaya çalış bakalım.Yapabilir misin?İşte bilim sana bunu emrediyor.

      Bilimle uğraştığında bu kadar rahat olamıyorsun tabi.Newton fiziğinin içine saklanabilirsin günlük hayatında.

      Güzel kardeşim,şaşkınlığını kaybetme.Evrendeki sürelere baktığımızda insan hayatının ne kadar kısa olduğunu algıla.Bu seni doğum ile ölüm arasındaki sürenin ne kadar kısa olduğu gerçeğine götürür.O zaman yaşamının senin için istisnai bir süreç olduğunu daha iyi algılarsın.Ve insan o istisnai süreçte yaptıklarıyla yargılanabilir.Bu kulağa bir masal gibi gelmez o zaman.

      Seni dine falan davet etmiyorum.Küstahlık yapmayacağım.
      Ama şüpheni ve şaşkınlığını kaybetme derim ben.Şaşkınlık en büyük hazinesidir insanın.

      Ateistlerin ve dinci yobazların ortak noktaları,şaşkınlıklarını kaybetmeleridir.Her ikisi de koskoca evren karşısında kesin doğruyu bulmuşçasına alabildiğine kibirlidir.

      Al birini vur ötekine.

      Saygılarım ve sevgilerimle

      eken ahmet

      Temmuz 3, 2009 at 6:33 am

    • Saygıdeğer arkadaşım,
      Kuşkusuz bu kadar büyük ve derin bir konuda insanın bocalaması,sorular sorması,herşeye şüpheyle yaklaşması çok doğaldır.
      Ama gördüğüm kadarıyla sende şüphe ve şaşkınlıktan eser kalmamış.Vardığın sonuçta elinde bir bilimsel kanıt varmış gibi eminsin.
      Sorduğun ve Tanrı’nın gerçek olmadığı sonucuna ulaşmana sebep olan sorular,böyle bir sonuca varman için bilimsel olarak yeterli sorular mı acaba?Bence bu konuda biraz düşünmelisin.
      Yani evrenin ve canlıların nasıl ve ne kadar sürede oluştuğunu, meydana geliş biçimini sorgulayıp,bu olanlar bu şekilden başka şekillerde olsaydı Tanrı’nın varlığına daha yetkin bir kanıt olurdu’gibisinden çıkarımlarla vardıysan eğer bu sonuca, şunu bilmelisin ki bilimsel bilgiyi kuşattığı iddia edilen bir gücü neyi nasıl yaptığıyla eleştirmek olası-hatta mantıksal-değildir.Bu bilimsel değildir her şeyden önce.
      Tanrı’nın neyi nasıl yaptığına bakarak,onun bir Tanrı tarafından oluşturulup oluşturulmayacağına hüküm veremeyiz.Bu herşeyden önce bilimsel olmaz.
      İnanmamana saygı duyarım tabi.Amacım sana kendi inandığın doğruyu benimkiyle değiştir demek değil.
      Fakat ateizme varmak için sorduğun sorular yanlış.Başka sorularla varmalısın ateizme.Bu sorularla değil.
      Herşey bir anda varolsaydı,5 milyar sene vs.geçmeseydi inanacak mıydın?Olaylar ve varoluşlar arasında neden sonuç ilişkisi olunca ve bir süreye bağlanınca mı karar verdin bir gücün olmadığına?
      Hayır..Sana en mantıklı olanı söyleyeyim:Bence biraz daha mütevazi olmalısın.Yeterli kanıt olmadığını düşünüyorsan,inanma tabi.Bu senin en doğal hakkın.Ama inanmamak için de yok yeterli kanıt.Senin soruların ateizme kanıt olamaz.
      Bence biraz mütevazi olmalıyız.Bekleyip görmeyi bu konuda kendimize yediremiyorsak hangi konuda yedireceğiz ki öyle değil mi?Şüphe içinde olmak insani bir duygudur.Ölene kadar bu konuda şaşkın ve şüphe içinde olman daha doğru bir bilimsel yaklaşım olacaktır
      İnanmak için bir mucize beklemeye her insanın hakkı vardır.Çünkü etrafımızdaki ilim bizi gerçekten kuşatmış durumda ve uygarlık sonsuza dek varolsa dahi o ilimin tamamını kavramamız mümkün değil.Dolayısıyla Tanrı’nın varlığına veya yokluğuna bilimsel metotlarla cevap bulmak mümkün değil.Neden? Çünkü işin içine o zaman,kalp girer,ahlak girer v.s girer.Bilimselliğin metodu hükmedemeyeceğimiz kadar ve matematik yöntemi kullanamayacağımız kadar genişler,sınırlarını kaybeder.
      O zaman da bilim olmaktan çıkar.Çünkü açıklayıp hakim olamadığımız alanda bilim üretemeyiz.
      O halde insana yukarıdaki paragrafta yazılanlar inanması için yeterli olamıyor ise o insana açık bir mucize lazımdır.Nedir o mucize?
      Kuranı ve elçileri mucizeden saymıyorsun.Buna da saygı duyarım.Nitekim en yenisi 1600 yıl önce geldiği iddia edilen bir kitaba şüpheyle bakman çok doğal.Bu yapılmadığı için bugün yobazlık almış başını yürümüştür.
      (Gerçi sen şüpheyle de bakmıyorsun.Kesin sonuca varmışsın,neyse)
      O mucize sevgili arkadaşım,senin için,senin kendi varlığındır.Başka hiçbir şey değildir.Yokken varolman,bir hiçken,duyan,gören,bilen bir özne olarak varoluşu tatmandır.Eğer inanacaksan inancını bu gerçeğin üzerine kur.Bundan başka mucize yoktur insan için.En azından senin benim gibiler için..
      Yok eğer inanamıyorsan,inanmaya bir türlü ulaşamıyorsan-ki buna saygı duyarım- o zaman bilimsel olarak en doğru hareket,samimi bir şaşkınlık içinde olmaktır.Bak, özellikle fen bilimleri tarihindeki insanların inançlı olanları haricindekilere bak.Onlar ateist değillerdir.Onlar samimi bir şaşkınlık içindedirler.Ve madem öyle bekleyip görelim diye düşünürler.Çünkü doğa insandan bunu ister.
      Bak güzel kardeşim,ben fizik ve kozmoloji alanında Amerika’da doçentlik tezi vermiş,Nasa’da 6 sene çalışmış,Teorik fizik alnında karınca kararınca çalışan bir bilim adamıyım.Fettullahçı dinci minci de de ğilim.Hepsinden nefret ederim.Fakat şunu diyorum ki,Ateizm hiçbir bilimsel temeli olmayan,özünde,binlerce yıllık insanlık tarihinin insanlara din adına yapılan zulümler ve saçmalıklar silsilesine verilen bir aydınlanma tepkisidir.
      Bin yıllık engizisyon çakallığına karşı,bilimsel düşünce
      yöntemine varmış 18.yy insanının verdiği ilk silkinmedir.Ama artık 18.yy^da değiliz.Fizik bizi akla zarar noktalara vardırdı.Artık fizikçiler neredeyse bir deklerasyon yayınlayıp,bizler daha üstün varlıklar olmadıkça ve evreni farklı algılamadıkça teorik fiziği daha ileriye götüremeyeceğiz diyecekler.(Tabi bunu hiçbir zaman yapmayacağız :) )
      18.yy fiziğinde zaman sabit bir değişkendi.Artık biliyoruz ki öznelere göre zaman farklı akan bir değişkendir.Bunu Einsten’le öğrendik.
      Matematik bizi bu sonuca vardırdı.Başka birşey değil.
      Ama biz ne yapıyoruz?Dünyayı günlük hayatımızda Newton fiziği ile algılamaya devam ediyoruz.Halbuki Newton fiziği yanlıştır.Gündelik hayatta hataları ihmal edilebilecek kadar küçük olduğu için kullanılır.Ama kozmolojik boyutlarda onu terketmek zorunda kaldık.
      Çünkü hatasız hesaplamalara ancak Görelilik’le yani zamanı hızla beraber değişen bir şey olarak kabul ettiğimizde ulaştık.Bunu kafanda canlandırmaya çalış bakalım.Yapabilir misin?İşte bilim sana bunu emrediyor.
      Bilimle uğraştığında bu kadar rahat olamıyorsun tabi.Newton fiziğinin içine saklanabilirsin günlük hayatında.
      Güzel kardeşim,şaşkınlığını kaybetme.Evrendeki sürelere baktığımızda insan hayatının ne kadar kısa olduğunu algıla.Bu seni doğum ile ölüm arasındaki sürenin ne kadar kısa olduğu gerçeğine götürür.O zaman yaşamının senin için istisnai bir süreç olduğunu daha iyi algılarsın.Ve insan o istisnai süreçte yaptıklarıyla yargılanabilir.Bu kulağa bir masal gibi gelmez o zaman.
      Seni dine falan davet etmiyorum.Küstahlık yapmayacağım.
      Ama şüpheni ve şaşkınlığını kaybetme derim ben.Şaşkınlık en büyük hazinesidir insanın.
      Ateistlerin ve dinci yobazların ortak noktaları,şaşkınlıklarını kaybetmeleridir.Her ikisi de koskoca evren karşısında kesin doğruyu bulmuşçasına alabildiğine kibirlidir.
      Al birini vur ötekine.
      Saygılarım ve sevgilerimle

      akanahmet

      Temmuz 13, 2009 at 6:02 am

  7. Selamun Aleyüm

    Hiç tanımadığımız birinin en ufak yardımına bile teşekkür edip minnettarlığımızı sunuyorken, nasıl olur da bizi yoktan var eden Allah’a teşekkür etmeyi ilâhi zorbalık olarak algılayabiliriz. Ayrıca Allah istese tabiki herkes müslüman olur ve cennete girerdi. Fakat dünyanın bir imtihan yeri olduğunu unutmayalım. Bu sınavı kazananlar olduğu gibi kaybedenler de olacaktır. Yoksa sınav olmasının anlamı kalmaz. İnşallah kazananlardan oluruz.

    talhaboy

    Ocak 28, 2009 at 2:13 pm

    • allah varsa allah istese bile tek bir saniyemei onun cenetinde geçirmeyeceğim ve geçirmemde beni yoktan var etmeiş en büyük palavra bu bana sordumu bu dünyada tanrının çok kitapta gönderdiği yasaları var bu yaslar ile yönetilen ülkelere bak birde amerika ingiltere gibi yaslarla yönetirlere bak demekki tanrı insanı yaratırken büyük iş yaptı yasa koyarken eline yüzüne bulaştırdı

      edge

      Eylül 16, 2009 at 1:17 am

  8. kitaba göre tanrı beni değil ademle havvayı yarattı bizde onların soyundan gelme mahluklarız… tanrı yalnızdır, tanrı egoisttir…

    heretic

    Ocak 31, 2009 at 6:38 am

    • arkadasım Allah sadece ADEm babamızla HaVVa anamızı yaratmadı hepimizi yarttı sen 2 hücreyi bir araya teee bela zamanından koysan kıyamete kadar hiç birsey olmaz ama yüce allah insanı 2 hücre ile başlatıp milyarlarca hücreden cok değişik hücreden olusturdu buda 9 ay kadar cok kısa bir sürede yani Allah istemese ADEM babamız ve HAVVA anamıza coğalmak ve üremek özelliğini koymazdı

      mustafa

      Temmuz 18, 2009 at 2:11 pm

    • terbiyeli konuş burda olsaydın kafanı koparırdım rezil sana insan bile demem sen bir hiçsin hiç geldin rezilce geberib gidiceksin ve allahu tealanın sana sözüne ettiği sonsuz cehennem azapıyla yanacaksın ulan inanmıyorsanız ki? inanmayan bir insan benim gözümde zavalı beyinsiz biridir bari saygı duyun paramı veriyorlar size amerikan uşakları kafir dostları allahınızdan bulun

      ALLAHIIN'KULU

      Temmuz 18, 2009 at 8:24 pm

  9. Tanrınızın buna ıhtıyacı mı var?

    eda

    Şubat 3, 2009 at 9:18 am

    • hayır yok bizim ihtiyacımız var

      d

      Haziran 25, 2009 at 9:58 pm

    • ÜZGÜNÜM AMA KABUL ETSENDE ETMESENDE O SENINDE TANRIN..tum meselenız onu görmemek.hani göster.gösterebılsek zaten ateistle musluman arasında fark kalmazdı.herkes tornadan cıkmıs gıbı aynı olurdu..Allahın merak etme senin bizm hiçbişeyimize ihtiyacı yok zaten.olsaydı senin gibi bende İNKAR EDERDIM.benim tanrım elbette bana ihtiyaı olmayan benı yaratan ve kudretli olmalıdır.

      bu tartısmalarla bısey degısmeyecek malesef..yabancı bir iletişimci (adını hatırlayamıyorum) söylediği gibi; eger insan bir seyi bir defa savunursa onu herzaman savnma egilimindedeir.yanlısda olsa savunacaktır illa.cunku savunmazsa yenılecektır,maglup olacaktır.insan egosuda bunu engelemek ıcın en olmadık sekılde savunur onu, dogruya karsı kör eder gözleri.tek amac maglup olmamaktır ego için..
      HEP İNANANLARDAN KANIT ISTENIYOR.PEKII YA SIZ? INANMAYANLARIN ORTAYA KOYDUGU BIR KANITI VARMI? YOK…

      mehmet

      Eylül 11, 2009 at 9:54 pm

  10. hepiniz orospu çocuğusunuz allah öbür tarafta hesabını sorar ama ben sizi bulursam ben sorucam hesabını bu samurayufuk ismini araştır kim olduğumu öğrenirsiniz piçler sizi bulursam götünüze sokup beyninizden çıkarcam orospu çocukları hepinizin amına koyayım ibneler

    samurayufuk

    Şubat 3, 2009 at 9:26 pm

    • senin dininde insanlara küfretmenin kötü bişey olduğu anlatılmamış mı? yarak kafalı.

      alkolik hacı

      Haziran 30, 2009 at 3:33 pm

      • bizim dinimizde öğretildi ama bu arkadasımız öfkesine yeilmiş olmalı.hatasını anlar birdaha yapmaz.benim rabbim hatasını anlayanı hiç hata yapmamaıs sayar.YA SEN? NE YAZIKKI SENIN BUNLARI OGUTLEYECEK BIR DININ YOK.İNSANA GUZELI DOGRUYU OGRETECEK ANNESİ BABASI OLMAMASI GIBI BISEY.YAPAYALNIZSIN BU DUNYADA.

        mehmet

        Eylül 11, 2009 at 10:02 pm

    • LAN ALLAHINI SIKTIGIMIN COCUGU TUTURDUNUZ OBUR DUNYA DIYE HANI AMINA KODUGUMUN KIYAMETI O AMINA KADUGUMN ALLAHI UNUTTUMU KIYAMET ZAMANI YOK DOSTUM YOK SIZ ADAM OLMAZSINIZ NE DESEK BOS SIZ OROSPU COCUGU MUHAMMRDIN DEDIGINE INANIN OLMAYAN CENNETI HAYAL EDIN SIZE BOL HURI SIKMELER

      SEMIH

      Temmuz 2, 2009 at 8:09 am

      • BAK ALLAHINI S.. COCUGU DIYOSUN? MADEM ALLAH YOK OLMAYAN BISEYE KUFRETMEK NE KADAR MANTIKLI SENCE? SAVUNDUGUNU MANTIKLI SAVUN ARKADASIM.

        mehmet

        Eylül 11, 2009 at 10:04 pm

    • gülüm germe kendini haybeye. belli ki veledül-mahluksun. asabiyet gösteripte baskın gelmeye çalışıyorsun ki. kimse üşenipte araştırmaz senin gibi bir garibanı. haybeye asabiyet yapma hadi git uyu.

      ArslanBey

      Temmuz 23, 2009 at 11:54 am

  11. ALLAH RAZI OLSUN GÖKHAN KARDEŞ ÇOK GÜZEL AÇIKLAMIŞSIN ama bu ateistler yalanlanlarıyla insanları kandırmaya çalışıyorlar ey ataist bu yazıyı iyi oku ALLAH C.C İNSANLARI İMTAHANA SOKMUŞTUR AMA SEN FARKINDA DEGİLSİN TABİ YADA İŞNE GELMİYO ALLAH isteseydi herkese hidayet verirdi ama ALLAH C.C BİZLER BİR MÜHLET VERİYO BUNU KİMİMİZ ALLAH I N C.C İSTEDİGİ GİBİ HÜKÜMLERİNE KANUNLARINA EMİRLERİNE UYARAK YAPIYO AMA KİMİDE SİZİN GİBİ YANLIŞ YOLLARA SAPMIŞ
    ANLADINMI BEN SANA TAVSİYE İSLAMI İYİ ARAŞYTIR

    SELAMİ

    Şubat 6, 2009 at 9:06 pm

  12. İşte size önyargıdan uzak apaçık bir yorum.Allah mutlak güç sahibidir.Bu nedenle dilediği şeyi yaratıp dilwdiği şeyi yok etmekte onun elindedir.Allah bu tüm evreni adeta bir sınav salonu olarak yaratmıştır.Yani onun amacı tüm yarattıklarını kendine ibadet ettirmek ya da
    tüm ibadet etmeyenleri cayır cayır yakmak falan değildir.HERKES DAVRANIŞLARINDA ÖZGÜRDÜR ve davranışları ölçüsünde ceza veya mükafat alacaktır.
    Bu bir insanın çok zeki bir robot yapıp ondan kendisini anlamasını,varlığının nedeni sorgulamasını istemesi gibi bir şeydir.İnsan o robotu istediği gibi programlar ve İSTEDİĞİ DUAYI okutabilir.Ya da niye okumuyor bu diye sinirlenip onu PARAMPARÇA EDEBİLİR.Ancak böyle davranmak kuşkusuz ÇOK SAÇMA OLURDU.Bunun yerine yaratılan birbirinden farklı özellikteki milyarlarca robota KÜÇÜK İPUÇLARI VEREREK ne yapacakları izlemek NASIL OLURDU? BUNU DENEMEK İSTEMEZ MİYDİN!
    EY KENDİNDEN EMİN ATEİST,BENCE BİR KEZ DAHA DÜŞÜN!
    Sen de kendine verilen zekanın boşuna verilmediği anlayabilsen ve onu İPUÇLARINI ÇÖZMEYE harcasan belki her şey BİR ANDA aydınlanıverecek…

    -Anonymous-

    Şubat 9, 2009 at 3:03 am

  13. bir devletin kanunları var evet ve sonucunda cezalandırılmasıda var, kanunlarda bunun için değilmidir zaten herkesin ne yapması gerektiğini bilmesi ve buna göre davranması, ve gerektiğinde cezalandırılması
    allahın da kurallarını(kanun varsayın isterseniz) kuran gibi kabul edersek bunun cezasıda cehennem olacaktır(tabi inananların düşündüğü, bende dahil)
    allah bizi yarattıktan sonra her hatamızda bir olay getirip başımıza düzelmemzi sağlasa bunun bir anlamı olmazdı zaten,
    onunda istediği gibi her insanın doğruyu şu kısa ömrümüzde kendi isteğimizle bulmamızdır

    unnamed

    Şubat 12, 2009 at 3:19 pm

  14. allah’ ın kulu değiliz olmaya çalışıyoruz onunda izniyle…

    Dostum gökhan burdada kurduk dost meclisini :) Hoşgeldin…Bunların son hali nedir böyle neyi ispatlamaya çalışıolar :) Ben kısaca özetledim aşağıda, Eminim yarası olanlar gelir hheheh

    Sapıtmışınız hepiniz Bunun sebebi zavallı boşluk içinde olan hayatlarınız boşanmış yada sizi küçükken taciz eden anne babalarınız yada kullandığınız kimyasallar olabilir. Hepsinden sakının bir doktora falan görünün alkol almayın sigara içmeyin…ister inanın ister inanmayın bu sizi bağlar…

    Rabbim sizleri affetsin sizleri ne kötü bir gelecek beklemektedir

    FANİ

    Şubat 20, 2009 at 8:38 pm

  15. orda “ancak” kelimesi kullanılmış kulluk ancak allaha edilir… farklı tanrılara ancak mallık edilir.

    müslümanist

    Şubat 23, 2009 at 8:55 pm

  16. selam ateist arkadaşlara allahın selamı ve hidayeti üzerlerine olsun diyorum.Ben yapım gereği çok konuşmam onun için kestirmeden söylüyorum ve diyorum ki kuran bakın ne diyor:
    bakara 23 24:Eğer kulumuza (Muhammed’e) indirdiğimiz (Kur’an) hakkında şüphede iseniz, haydin onun benzeri bir sûre getirin ve eğer doğru söyleyenler iseniz, Allah’tan başka şahitlerinizi çağırın (ve bunu ispat edin). Eğer, yapamazsanız -ki hiçbir zaman yapamayacaksınız- o halde yakıtı insanlarla taşlar olan ateşten sakının. O ateş kafirler için hazırlanmıştır.

    sahabi

    Şubat 25, 2009 at 2:26 am

  17. Nedir insan? Kuldur. Hangi insan bebek olmadı? Sıfatı kuldur. İnsan kendini güçlü zannettimi ihtiyacı yok zannettimi hemen asi oluyor.Kulu değilsen Onun verdiğini yeme. Onun mülkünden çık. Yapamıyorsan Haddini bil Ona karşı nekadar aciz ve çaresiz olduğunu bil. Özgür olayım derken nefsinin hapishanesine girme Özgürlük Allah’a kul olmaktır. Cesaretin Sadece Allahtan korkmak olması gibi.
    Allah Tealâ elbette istediğini yapar. Önüne geçememektedir demiş? Emin misin? Bilakis ne dilerse onu yapar. Farklı ilahlar edinen insan Allahtan başka neyi ilah edinmişsse mahluktur. Sıfatı nedir mahluktur. Suçu Allah’a atmak kadar büyük zalimlik olur mu? Kötülüğü yapıp edip sonra Allah’a suç atmak? İblis böyle yaptı. Allah Tealâ yı överim Rabbim Yalan söylemez. Asıl yalancılar Rabbil Alemine yalancılık atfeden aşşağılık yalancı pis nankörlerdir. Subhanallah. Allah’ım Seni Müslüman kulların olarak Tenzih ederiz. Şanına uygun Seni tenzih etmekten aciziz.

    Fırat

    Mart 7, 2009 at 12:32 am

  18. Allah’ın kuluyuz Elhamdülillah. Başakasına Boyun eğmem. LÂ İLAHE İLLALLAH MUHAMEDEN RASULULLAH.

    Fırat Korkmaz

    Mart 7, 2009 at 1:31 am

  19. Allah’ım insanın gözünden önce kalbini mühürlerse, işte böylece görseler de duysalar da anlamaz bu yontulmamış cilasız dinsiz taş beyinsizler.! gecenin bi vakti tepem attı. nerden yolum düştüyse bu meymenetsiz yere..Allah kurtarsın ne diyim..Yüce Rabbim Hak yolundan ayrılıp, şeytanın oyuncağı olan bu sefil sapmışlardan etmesin bizleri..Amin..

    hınk

    Mart 13, 2009 at 1:28 am

  20. Allah’ın bu sözden asıl maksadı allahüalem benden başkasını ilah tanımasınlar diye yarattım şeklinde anlamak lazımdır.yoksa köleleştirmek anlamında değil.asıl rabbinize dönünki üzerinizden yükü alıyım der gibi.yani biz güçlü iahın yanında yer almalıyız ona ibadet edersek yükseliriz yoksa özgür oluyum derken daha beteri oluruz.benle atatürk hakkında tartışmak isteyen olursa msn mi kaydedin. mesut_atav_68@hotmail.com

    mesut atav

    Mart 15, 2009 at 5:42 pm

  21. farklı tanrılara kulluk etmesinin önüne geçememektedir ? bu şekilde bir soru var şimdi ona cevab şu olabilir diye düşünüyorum ALLAH (C.C) NEDEN OZAMAN DÜNYAYI BİR SINAV YERİ YAPTI HERKESİN İÇİ TEMİZ OLSA HERKES ALLAH A İNANSA OZAMAN ALLAH (C.C) SINAVI NERDE KALIR TÖVBE HAŞA ALLAH (C.C) NERDE KALIR AKIL SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLUNMAZ SİZİ DİNSİZ YAPANDA ALLAH(C.C)DİR KÜFÜR ETMEYE GEREK YOKTUR ADAM AKILLI SORU SORARSANIZ ALLAH(C.C) BANA VERDİGİ İMAN GÜCÜ İLE İNŞALLAH CEVAP VERMEYE ÇALIŞIRIM ALLAH(C.C) EMANET OLUN SELAMIN ALEKÜM

    ramirez

    Mart 18, 2009 at 10:51 pm

  22. Sorduğun sorulara cevaplarıda vermişsin zaten ancak gözler kör olunca göremior malesef adamım bak

    Özgür bireyler mi , yoksa “kul” kişiler mi olmalıyız ?

    zaten özgür değilmisin? özgürce istediğin gibi yaşıor istediğini yapıoyorsun zaten dünya hayatının amacıda bu değilmi yoksa cennet cehennem niye var biz bu dünyada ne yapıoyoruz? ne işimiz varkibizim burda yaaaa

    Her şeye gücü yettiği söylenen allah , neden kendisine kulluk etmesi için yarattığı insanların bir çoğunun kendisine kulluk etmemesinin , farklı tanrılara kulluk etmesinin önüne geçememektedir ?

    Valla Allah seni nasıl yoktan yarattıysa sen nasılki bi su damlasıyken seni şu anki halinesoktuysa öylede istediği şekle seni sokar ancak o hesap soracağı zamanı sabırla bekliyor eğerki sana kendini gösterse veyahut seni kendi yoluna sokup seni mühteşem birmüslüman edecekse ne diye peygamber gönderior ne diye dünya hayatını yaratıyor dengeyi koruyor işine gelenin peşinden koşarsan halin harap bu dünya imtihan dünyası herkez istediğini yaşamkta özgür inanç konusundada özgürsün cehennemde bu yüzden var zaten önemli olan görmeden inanmak onun emirlerini dinleyip onun söylediği yolda gitmek he eğer siz haklıysanız bizhiç bişey kaybetmeyiz ama eğer biz haklıysak siz ne kaybedeceğinizi iyi düşünün kafir arkadaşlar

    adnan

    Mart 19, 2009 at 1:35 pm

  23. Özgür bireyler mi , yoksa “kul” kişiler mi olmalıyız ? Her şeye gücü yettiği söylenen allah , neden kendisine kulluk etmesi için yarattığı insanların bir çoğunun kendisine kulluk etmemesinin , farklı tanrılara kulluk etmesinin önüne geçememektedir ?

    “En başta, ilâhiyatın ilâhî zorbalığına, Tanrı’nın hayaline başkaldırmak gerekir. Gökyüzünde bir efendimiz bulunduğu sürece yeryüzünde kölelikten kurtulamayız.” // M. Bakunin
    SELAMUN ALEYKUM ALLAH DOSTLARI

    YÜCE ALLAH (C.C) İSTESE HERKESE İMAN VERİR . AMA CEHENNEM KİMİN İÇİN VAR EDİLDİ. UYARIYOR İŞTE SEÇ BİRİNİ CENNET CEHENNEM

    yukardaki sözler ne kadar saçmadır. araştırırsan bulursun.
    YÜCE ALLAH (C.C) herkese aynı zamanda akılda vermiştir. ister inanırsın ister inanmazsın ama sonuçlarına da katlanırsın.
    örnek : ÖSS ÇOK ÇALIŞIRSAN KAZANIR İYİ BİR ÜNİVERSİTEYE GİRERSİN , ÇALIŞMAZSAN GİREMEZ AÇ KALIRSIN. BU BÖYLE BİRŞEY
    KENDİN SEÇMELİSİN.

    >>Bir asker,namaz kılan (en zor şartlarda bile terk etmeyen) diğer
    >>askere sordu
    >>”Arkadaş kaçıncı asırda yaşıyoruz ? Niçin kendini zahmete sokup
    >>her gün 5 defa namaz kılıyorsun.
    >>Namaz kılan asker, tam o sırada uzaktan görünen teğmeni gösterdi:
    >>Şu insan; niçin yanından geçerken toplanıyor, selam veriyor ve
    >>bütün emirlerine itaat ediyorsun. “yat” dese yatıyor, “kalk” dese kalkıyorsun?
    >>O da senin gibi iki ayağı, iki eli ve bir başı olan bir insan değil mi?”
    >>Diğer asker cevap verdi: “-Evet ! O da benim gibi bir
    >>insan ama rütbesi var,omuzunda yıldızı var”
    >>Namaz kılan askerin cevabı müthişti
    >>” Ey arkadaş!Sen omuzun da bir tane yıldızı var diye
    >>senin gibi bir insana itaat ediyorsun da ben, yerdeki kumlar adedince
    >>yıldızları olan ve hepsini tespih tanesi gibi kudret eliyle çeviren bir
    >>zata niçin itaat etmeyeyim? Niçin namaz kılıp emrini yerine getirmeyim mi ???

    AZ YAŞA ÇOK YAŞA ÖLÜM GELİR BAŞA . SONRA PİŞMAN OLMA ARKADAŞ GEL TEVBE EYLE İMAN ET
    YÜCE ALLAH (C.C) SENDEN ÇOK BİRŞEY İSTEMİYOR Kİ!
    SENİN İÇİNDEN GELENLER VESVESE VE ŞEYTANIN EMİRLERİ.

    KURANI HAKKIYLA OKUYUN DÜŞÜNENLER İÇİN İBRET VARDIR.

    ELHAMDÜLİLLAH MÜSLÜMANIM .

    92.Ve eğer o, yalanlayan sapıklardan ise
    93.Artık (onun için) alabildiğine kaynar sudan bir şölen vardır.
    94.Ve çılgınca yanan ateşe bir atılma da.
    95.Şüphesiz bu, kesin bilgi ifade eden bir gerçektir (Hakku’l-Yakin).
    96.Öyleyse büyük Rabbini ismiyle tesbih et.(VAKIA SURESİ).

    40. İşte Biz, onların her birini kendi günahıyla yakalayıverdik. Böylece onlardan kiminin üstüne taş fırtınası gönderdik, kimini şiddetli bir çığlık sarıverdi, kimini yerin dibine geçirdik, kimini de suda boğduk. Allah onlara zulmedici değildi, ancak onlar kendi nefislerine zulmediyorlardı.
    (ANKEBUT SURESİ)

    ANLAMADIĞIM ŞEY NİYE BU İNKARCILIK YÜCE ALLAH (C.C) SİZDEN Bİ EV YADA PARA DA İSTEMİYOR.

    20.Hayır; siz çarçabuk geçmekte olanı (dünyayı) seviyorsunuz.
    21.Ve ahireti terk edip-bırakıyorsunuz.(KIYAMET SURESİ)

    31.Fakat o, ne doğrulamış ne de namaz kılmıştı.
    32.Ancak o, yalanlamış ve yüz çevirmişti.
    33.Sonra çalım satarak yakınlarına gitmişti.
    34.Sen buna müstahaksın, dahasına müstahaksın.
    35.Yine müstahaksın, dahasına da müstahaksın.
    36.İnsan, ‘kendi başına ve sorumsuz’ bırakılacağını mı sanıyor?
    37.Kendisi, akıtılan meniden bir damla su değil miydi?
    38.Sonra bir alak (embriyo) oldu, derken (Allah, onu) yarattı ve bir ‘düzen içinde biçim verdi.’
    39. Böylece ondan, erkek ve dişi olmak üzere çift kıldı.
    40.(Öyleyse Allah,) Ölüleri diriltmeye güç yetiren değil midir?(KIYAMET SURESİ)

    ALLAH İNANMAYANLARA İMAN VERİR İNŞAALLAH VE BİZİM DE İMANIMIZI KAT BE KAT ARTTIRIR.
    DİNİMİZ SÜPER AHLAK DİNİ RABBİME BİNLERCE KEZ ŞÜKÜRLER OLSUN Kİ MÜSLÜMANIM !!! ELHAMDÜLİLLAH

    KAFİR DÜŞMANI

    Mart 22, 2009 at 11:01 pm

    • hoş adamsın lan gökhan. güldürdün beni akşam saati. biz kuranı eleştirdikçe sne haire kuranın ayetlerini dayıyorsun. nie başka kaynak vermiyorsun be mübarek?

      ArslanBey

      Temmuz 23, 2009 at 11:56 am

  24. çuk die oturdu vala laf tebrikler gökhan ;)

    allah kulu

    Mart 29, 2009 at 6:39 pm

  25. ”Özgür bireyler mi , yoksa “kul” kişiler mi olmalıyız ? Her şeye gücü yettiği söylenen allah , neden kendisine kulluk etmesi için yarattığı insanların bir çoğunun kendisine kulluk etmemesinin , farklı tanrılara kulluk etmesinin önüne geçememektedir ?”

    .
    Birkere islam ve kur’an temelinde iyiliği ve güzelliği,rahmeti ve merhameti,affetmeyi,namuslu ve iffetli olmayı,hak yememeyi,yetimlerin hakkını yememeyi,cana kıymamayı,bozgunculuk yapmamayı,fitne çıkarmamayı,dedikodu ve lafcılık yapmamayı insanlara yardım etmeyi alçak gönüllü olmayı vs…emreder.Allahın emrinde olan Allaha kulluk eden bir kişide kötülük,sapıklık yapamaz insanlara zulüm edemez çünkü Allahtan korkar.Eğer Allah insanlara birşeyi emretmişse mutlaka insanoğlunun iyiliğine ve hayrınadır.

    Ve eğer Allah insanlara bir şeyi yasak yani haram kılmışsa mutlaka yine insanların hayrınadır.

    Mesela Allah içkiyi yasaklamıştır.Der ki onda sizin için faydalarda var(bilimsel olarak)ama zararı faydasından daha büyüktür.Şeytan pisliğidir içmeyin der.Ve büyük bir günahtır.NEDEN? çünkü insanda bağımlılık yapar fazla içildiği zaman sarhoş eder insanın aklını ve dikkatini dağıtır ve insan sarhoş olduğu an hetürlü sapıklığı,kötülüğü yapar.Araba kullanırsa kaza yapar.

    Zina işlemeyi yasaklar.Zina büyük bir günahtır.NEDEN?
    çünkü edepsizlik,ahlaksızlık ve çirkinliktir.
    Ve tıbbi açıdan bugün cinsel yolla bulaşan bir sürü öldürücü hastalıklar var.Evli bir kişi gidipte bir başka insanla düşüp kalkarsa eşini aldatmış olur ve yuvası yıkılır.

    Allaha kul olan bir kişi edepsizlik,zulüm,sapıklık yapamaz.Doğru ve dürüst bir insan olur iyi ve hayırlı işler yapar.İyliği benimser Ve nefsini kötülükten meneder.

    herhalde sizler özgür bireylermi yoksa kul kişilermi olmalıyız derken kötülük,sapıklık ve zulüm yapamayacaksınız nefsinizin her istediğini,şehvet dolu hayallerinizi fiiliyata dökemeyeceksiniz zina yapamayacaksınız,hak yiyemeyeceksiniz,fakirleri,yoksulları eli darda olanı yolda kalmışları borçluları görmezden gelemeyeceksiniz eşcinsel ve sapıkça ilişkilere giremeyeceksiniz fitne çıkaramayacaksınız bozgunculuk yapamayacaksınız cana kıyamacaksınız.bu nedenle kul olmayı istemiyorsunuz ve yine bu nedenle Allaha kul olmak insanın özgürlüğünü kısıtlar yargısına varıyorsunuz.

    GELELİM
    ”Her şeye gücü yettiği söylenen allah , neden kendisine kulluk etmesi için yarattığı insanların bir çoğunun kendisine kulluk etmemesinin , farklı tanrılara kulluk etmesinin önüne geçememektedir ?”düşüncenize.

    Allah kur’anda derki biz istesek herkese hidayetini verirdik.Allah dilerse herkese hidayetini verir.
    Dilerse helak da eder.Şüphesiz ki o herşeye daima gücü yeter.
    Allaha iman ve kulluk etmek insanın kendi lehinedir.Çünkü Allah iman edip salih ameller işleyeni kendisine kulluk görevini yapanları sonsuz bir hayat ve güzelliklerin olduğu cennetle müjdeler.
    bu nedenle iman etmeyi ve kulluk etmeyi önce insanın kendisi istemelidir.Kur’an derki ‘’siz dilemezseniz rabbinizde dilemez”der.

    VESSELAM!

    VİCKİE LYNN

    Nisan 10, 2009 at 8:13 am

  26. ufkunuzu geliştirin biraz arkadaşlar bilmediğiniz çok şey var maalesef gökan said bey:)

    emre

    Nisan 15, 2009 at 9:11 pm

  27. dünaydaki tüm dinleri şöyle bir incelemeni öneririrm her din mensubu kendi dininin en doğru olduğunu savunmakta tabii müslümanlarda ama hangisi doğru ???milyarlarca insan din konusunda yanılmakta ancak bir türlü uyanılgısını kabul etmemkete.Keşke senle yüz yüze görüşebilseydik şimdiye kadar din konusunda bir çok kişiyle görüştüm tartıştım tamamı sorduğum sorulardan birine bile mantıklı cevap veremedi nedenmi ufukları çok dar olduğu için
    Bir öneri :: turan dursun un din bu 1, 2 , 3 , 4 kitaplarını ,mutlaka oku ben said i nursinin kitabını ve kuranı okudum .(sen şimdi okumuşssun ama anlamamışsın dersin :) ) canın sağ olsun ama sana tek önerim eleştirel bir yaklaşımla h,kuranı ve bahsettiğim kitapları oluman …ufkun çok gelişir

    emre

    Nisan 15, 2009 at 9:16 pm

  28. Ayrıca bir şeyi unuttum ben elektrik elektronik mühendisiyim ayrıca işletme bölümü son sınıf öğrencisiyim ve elektronik alanında yüksek lisans yapmaktayım.Kuranı ve dini gerçek anlamda anlamamda elektriğin işletmenın psikolojinin tarihin cografyanın sosyolojinin … çok büyük faydasını gördüm .Bu bilgilerimi kullanarak ürettiğim soruları cami hocalarından tut kendini din konusunda alim ilan eden insanlara soruyorum ve kafalarını karıştırıyorum benla konuşmak istemiyorlar bana tepki gösteriyorlar nedenmi sık sık zor durumda kaldıklarından ?? dini yorumlarken lütfen her türlü bilim verilerinden yaralanalım.O zaman gerçekler çok daha kolay ortaya çıkar …Ha kendinizikandırmaya devam etmek isterseniz buyrun devam edin

    emre

    Nisan 15, 2009 at 9:22 pm

    • merhabalar ‘İsimsiz Said’ arkadaşım yazını çok beğendim daha detaylı konuşmak istrim bunu nasıl ayarlayabiliriz acaba?

      cengiz

      Haziran 29, 2009 at 1:28 pm

  29. Tanrı’ın insanların kulluğuna niçin ihtiyacı var anlayabilmiş değilim. Biz kul olunca Tanrı bundan bir menfaat mı temin ediyor?

    Reso

    Nisan 16, 2009 at 6:53 pm

    • Allah’ın sana ihtiyacı yok senin ona kulluk etmeye ihtiyacın var.Menfaat mi temin ediyor soruna gelince de Allah’ın hiç bir şeye ihtiyacı yoktur düşünmeni sağlayan şeyi da Allah yaratmıştır.Haşa benzetmek gibi olmasın ama senin iyi bir meziyetin olsa başkalarının da bunu bilmesini istemez miydin.Bu onun tercihidir ve kendisinin bilinmesini istemiştir.

      Muhammed

      Temmuz 15, 2009 at 3:42 pm

    • her cemal ve kemal sahibi,kendi cemal ve kemalini göstermek istemesi sırrınca o sultan-ı zişan dahi istediki,bir meşher açsın,içinde sergiler dizsin;ta nasın enzarında saltanatının haşmetini,hem servetinin şaşaasını,hem kendi sanatının harikalarını,hem kendi marifetinin garibelerini izhar edip göstersin.ta cemal ve kemal-i manevisini iki vecihle müşahede etsin.bir vechi bizzat nazar-ı dekaik aşinasıyla görsün.diğeri,gayrın nazarıyla baksın.yardımcı o0labildisem ne mutlu

      zorteyer

      Temmuz 25, 2009 at 4:38 pm

  30. İstediğiniz kadar yaratanı inkar etseniz de sizlerde biliyorsunuz ki bu evren yoktan varolmamıştır.

    thedarktower

    Nisan 17, 2009 at 11:54 pm

  31. benim görüşüm ateistlik değil.Allah inancım var.
    Ama bu dinler varmı kafam karışık.Neden Allah din ile insanları 3-5 e bölüyor.
    malum 100lerce din var.
    islamiyetten öncede vardı…
    bişeyler varken bile insanlar başka şeylere inanmaya veya tanrıyı bulmaya çalışıyordu.şimdi ble bu mücadele sürüyor.
    evren tanrının oyun bahçesi gibi bişey…milyarlarca insan geldi geçti.farkındaysanız dünyadaki hiçbirşey yok olmuyor.hep bi döngü var…
    tabiki ölümden sonra yaşam olması bizim için iç rahatlatıcı bi durum.ama yoksa zaten bişey anlayamayacağız.varsada dinlerin dediği gibi değil.Allahın istediği şekilde olacaktır.
    bence koyun bir millet olduğumuzu asla unutmadan araştırmaya ve fikirlere açık olmaya bakmalıyız..

    alp

    Nisan 19, 2009 at 8:00 pm

    • arkadasm bir önceki din insanların elinde yıprandıgı için bir diğer dini gndrmiştir Yüce YARATAN

      mustafa

      Temmuz 18, 2009 at 2:22 pm

  32. Nasıl yani o hem dünyamızı kainatı yaratsın hem inanmayalım varmı böyle bir şwey? dünyadaki döngü tesadüfen nasıl gerçekleşebilirki? mantıksız bişey söylemişsin siz hala eşşek gibi uyuyun öbür dünyada görcez

    Bşabuğ

    Mayıs 1, 2009 at 1:05 pm

    • Ya ben tanrının var olabilme ihtimalini reddetmiyorum…Ama olmayadabilir.Hiç bir şey kesin değildir. Olasılıklar üzerine doğar,olasılıklar üzerine yaşar ve olasılıklar ile ölürüz…Ben deizm ile agnostisizm arasında kaldım… :D napsam bilemedim…

      Şahin Serdaroğlu

      Haziran 2, 2009 at 8:12 pm

      • Kur’an oku tefsir oku namaz kıl…yaapacak şey çok

        Muhammed

        Temmuz 15, 2009 at 3:44 pm

      • o zaman allah seni ıslah eylesin arkadasım sana sadece acıya bilirim

        mustafa

        Temmuz 18, 2009 at 2:23 pm

      • Şahinim Agnostisizm zaten bilinmezciliktir. arada kalmana gerenk yok. deizm tanrıyı kabul dinleri red eder. al. seç

        ArslanBey

        Temmuz 23, 2009 at 11:58 am

  33. BEN DAHİL BİRÇOK KİŞİ YARATANA İNANMAYAN KİŞİLERLE HERŞEYİN BİR TESADÜF MÜ YOKSA BİR MİZAN MI OLDUĞUNU TARTIŞMIŞIZDIR. YANLIZ BURADA YAZILANA CEVABEN ALLAHU TEALANIN BİR İŞİN OLMASI İÇİN “OL” DEMESİ YETERLİDİR. DÜNYA BİZİM SINANDIĞIMIZ BİR YER KARDEŞİM ALLAH’IN BİZİM BAŞKA BİR TANRIYA TAPMAMIZA ENGEL OLMASI BİZİ İMTİHAN EDEN BİR ÖĞRETMENİN BÜTÜN SORULARIN CEVABINI VERMESİNE BENZER. SENCE DE SAÇMA OLMAZMIYDI!!!

    Ahmet

    Mayıs 3, 2009 at 8:08 pm

  34. “Devletin bile kanunları var.Eşşek gibi uyuyorsun. Biz bizi yaratanın kanunlarınamı uymuycaz.”
    Bu söz tanrının varlığını kanıtlıyor zaten :D
    Ama mantıklı bi açıklama da beklenemezdi…Sen eşşek gibi uymak istiyorsun kardeşim,bu kurallara uyulması gerektiğini göstermez.
    “sizin sayenizde dinimizin değerini daha iyi anlıyoruz” bence gerçeği görünce yalana daha sıkı sarılmanız oluyor bu durum.Ama siz farkında değilsiniz bunun.

    mehmet

    Mayıs 4, 2009 at 8:51 pm

  35. yazık çok yazıkk… bu ne kadar saçma bir mantık…
    siz ne garipsiniz böyle

    Allah dilese idi tüm insanlar başını secdeden kaldırmazdı ancak o insanı kendi özgür, hür iredesi ile baş başa bırakmıştır kimi isteyen inanır, kimi isteyen ise inanmaz ancak bununda karşılığı görülecektir tabiki…

    eğer her insanı Allah yönlendirip kendine kul edecek olsa idi imtihanın ne anlamı kalırdı bu dediğin
    ben bir dükkan tutuyorum ve iş yapamayınca ben bu dükkanda iş yapamadım kira mira vermiyorum demeye benziyor o kirayı senden söke söke alırlar adam sana dükkanı kesin para kazanacaksın diye vermiyorki!

    deneme yanılma yapacaksın olursa olur olmassa olmaz!
    imtihan olmıyacaksa ne işimiz var bizim bu küçük cehennemde, bu zindan da hemde sizin gibi inançsızlarla!

    mantıklı olun rica ediyorum koyun bile çobansız olmazken bu kainat nasıl sahipsiz olur! bir kibrit çöpü kendi kendine oluşamazken bu can bu beden nasıl oluşur!

    insn başı boş bırakılacağınımı sandı? ya itaat eder huzuru bulursun ya isyan eder isyanın karşılığını!

    EĞER İNANMAYANLAR HAKLIYSALAR BİZ HİÇ BİRŞEY KAYBETMEZ ÖLÜR VE ORGANİZMA YEMEĞİ OLURUZ!

    EĞER BİZ HAKLIYSAK SİZ BAŞINIZA GELECEKLERİ DÜŞÜNÜNÜN! (GERİ DÖNÜŞÜ OLMIYAN!)

    gazali

    Mayıs 8, 2009 at 8:04 am

  36. ateizmcilerrrrrr.
    1)gece uyuduğunuzda gördününüz rüyaları size kim gösteriyor? 2)erkek atesitler; sizler anneniz veya kızkardeşlerinizle evlenebiliyormusunuz? 3) bayan ateistler ; sizler eşek ve at gibi erkek hayvanlarla evlenebiliyormusunuz? 4) gece zifir karanlıklarda şimşek ve fırtınalı bir havada tek başınıza kaldığınızda (taş) kalbinize korkuları kim sokuyor? 5)uçakla yolculuk yaparken, uçak havada tirbülansa girince o an aklınıza neler geliyor?

    TARAF (SIZ)

    Mayıs 8, 2009 at 12:19 pm

  37. bilindiği üzre insanları hayvanlardan ayıran özellikler var irade ve akıl gibi. tabi kullanmasını bilene.. Allah, yarattığı kulların başka tanrılara inanmasını engelleyemiyor değil engellemiyor. bu dünyada kim neye isterse ona inanır. ama islamı karalamak adına çabalarken yalnızca komik duruma düşüyorsunuz. şu koskoca evrenin, galaksilerin, gezegenlerin nasıl olur da tesadüfen oluştuğunu düşünür akılı yerinde(!) bir insan. ayetleri kafasına estiği gibi kesip biçip kıçından uydurduğu şeylerle islamı karalamaya çalışanların da aklından şüphe edilir ya neyse.. biraz etrafınıza bakın ne bileyim o kafatasınızın içindeki şeyi bi kullanmayı deneyin bence. çıkış yolu bulursunuz belki..

    u.k.k.a

    Mayıs 20, 2009 at 1:47 pm

  38. Allah seni yaratırken seni yaratayım mı diye sordumu. bu gün sana bir 10 lira verene teşekkür edersinde seni yoktan insan olarak yaratana nasıl inanmassın

    İsimsiz

    Mayıs 20, 2009 at 2:57 pm

  39. Hiçbir kimse Ateist olamaz! Ne kadar Ateistim derseniz deyin, yalnız kendinizi kandırırsınız (Lafla Ateist olunmaz). Kâinat´tan bahsetmiyeceğim, sadece dünya´da olan ve bugüne kadar biriken Kat´Milyarlarca bilgiyi, en küçük detayına kadar öğrenmeden (öğrenmenize ömür değil, ömürler dahi yetmez), Kaldı ki; bir iki kıt bilgiyle Ateistim diyenler, ne kadar Ateist olduğunuzu bir kere daha düşünün.. Saygılarımla.

    Hakikat

    Mayıs 31, 2009 at 4:20 pm

  40. Allah’ın, inkar edenleri zorlamamasının nedeni zaten imtihanın sırrıdır. Nasıl ki, Allah’ın varlığına inanmayanlar, “Bilim Tanrısı”na inanıyorlarsa, farklı “yapmacık Tanrı”larda mevcuttur.

    İnsan, yolunu kendi çizer. Cezasını kendi çeker.

    Ayrıca, “özgür bireyler”inde “modern tanrılarını” da saymakla bitmez: Bilim, para, mülk, heva, nefis, vb..

    Birçok tanrı’ya iman edipte “Özgür(köle)” olacağınıza, Bir tek İlah olan Allah’a hakkıyla “kul” olun…

    fkdmr

    Haziran 7, 2009 at 11:38 pm

  41. sevgili arkadaşım önce araştırmalısın sonra yorum yapacak seviyeye geldiğinde ve bu yorumu yaparkende bilimsel delillerinle ayrıca konuşma nezaket kuralları içinde tartışabileceksen ondan sonra düzeyli bir şekilde ön yargısız konuşabileceksen yada yazabileceksen buyurunuz yoksa lütfen biraz saygı

    ilker

    Haziran 15, 2009 at 2:41 pm

  42. ateistliği benimsemiş olanlara..zihninizde bi yolculuğa çıkın..gerilere doğru..geriye..geriye.. en geriye..zamanın en gerisine doğru gidin..bakalım ne bulacaksınız.oralarda ne göreceksiniz.hadi başlayın zaman kaybetmeyin. ümit ederim bulursunuz ve çok şükür dersiniz..Alabildiğiniz bir nefese, kalbinizin bi ritmine..vs..bitmez sayamam..Denizler okyanuslar mürekkep olsa yazmaya yetmez, bitmez..

    şeref

    Haziran 15, 2009 at 5:25 pm

    • en geriye gidiyorum ve karşıma BIG BANG teorisi çıkıyor.

      alkolik hacı

      Haziran 30, 2009 at 3:32 pm

  43. devlet ve din denen şeyi toplum yaratmıştır ve ikiside insanın evrim sürecinde atığı adımlarla giderek gerekzisleşek ve ortadan kalkacaktır asıl sorun olan bu kurumları bir an önce ortadan kaldırıp aklımızla en medeni varlıklar olan bizler savaşlarla sömürüyle cihadlarla daha fazla vakit kaybetmeyip insanlığın toplu bilincine ulaşıp evreni anlayıp devamlı merak edip hayatı sorgulayalım

    bondo

    Haziran 18, 2009 at 12:24 pm

  44. “Burası insanların sınandığı bir dünya” demiş inançlı arkadaşlar.

    Sorun da burada zaten. Tanrı/Allah önce insan denilen varlıkları yaratıyor. Onlara farklı yerlerde, farklı hayatlar veriyor. Sonra da bu dünyanın bir imtihan olduğunu bildirip kurallara uyanların ödüllendiriyor, uymayanları cezalandırıyor.

    Şimdi düşünelim, her şeyin yaratıcı ve hakimi tanrı, insanlara (İslam’a) göre yanlış yapmalarına olanak sağlayacak bir beyin veriyor. Sonra da yaptıklarından dolayı onları cezalandırıyor. Bunu gerekten mantıklı buluyorsunuz yani, öyle mi? :D

    Hadi bunu bir an için mantıklı kabul edelim, her şeyin hakimi olan tanrının kendisine tapınacak insanlara neden ihtiyacı olsun? Ne yani, o yüce varlık, yaradan egosunu mu tatmin ediyor?

    Yarat, izle, kurallara uyanları ödüllendir, uymayanları cezalandır. İslam gerekten mantık, akıl dini :D

    raskolnikov

    Haziran 20, 2009 at 11:37 pm

    • Şimdi düşünelim, her şeyin yaratıcı ve hakimi tanrı, insanlara (İslam’a) göre yanlış yapmalarına olanak sağlayacak bir beyin veriyor.

      1) demişsin ama doğru yapmalarını sağlayacakta bir beyin veriyor bunlar eşit siz at gözlüğü ile bakıyorsunuz işinize ne geliyosa o ohh be ne güzell

      2 )Hadi bunu bir an için mantıklı kabul edelim, her şeyin hakimi olan tanrının kendisine tapınacak insanlara neden ihtiyacı olsun? Ne yani, o yüce varlık, yaradan egosunu mu tatmin ediyor?

      Allah’ın bize ihtiyacı yok bizim ona ihtiyacımız var niye ihtiyacımız var sizin gibi mallardan korunmak için

      d

      Haziran 25, 2009 at 10:13 pm

    • bakın allah ınsaların derecesını olcmek ıcın elbette nefıs verıcek denıcek cunku kulluk derecesı yanı allahı nekadr cok sevdıgı nasıl ıı bı ınsan oldugu ortaya cıkıcak zaten allahu teal bunları bılıo fakat bunları bıze kendımıze gosterıo dusunsene allahu tela bılıo ııılerı onalrıd ırek mukafatlandırsaydı dıger ıtırazederdı allahım ama bız henuz kotu bısey ıslemdıkkı bzı dunayaya gonderseydın ozman ıseyler yapardık derller ıste bunu dıceklerı ıcın allahu tela senı sana gosterıo allahın hıc kımseye ıhtıyacı yoktu sadece bılınmek ıstedıgı ıcın mahlukatının nasıl buyuk bı ıaha sahıp oldugunu bılmesını ıstedıgı ıcın sana bu sorualrı sorduran kım şeytan cunku seytan olmucak seylerle ınsanları şüpheye dusrumeye calsıır sınırlı bı beyın sınırsız bı gucu anlayamaz sadece sana bıldırlenı bılebılırsın

      kasırga

      Temmuz 17, 2009 at 7:09 pm

    • Şimdi düşünelim, her şeyin yaratıcı ve hakimi tanrı, insanlara (İslam’a) göre yanlış yapmalarına olanak sağlayacak bir beyin veriyor

      DEMİŞSSİN;
      arkadsım her sınavda yanlıs yapma olanagı bulunur zaten.soru tek şıklı ve o şıkta dogruysa bunun adı sınav olurmu yahu? ASIL MEZİYET YANLIŞLARIN İÇİNDEN DOGRUYU BULMAKTIR ZATEN

      mehmet

      Eylül 11, 2009 at 10:21 pm

  45. allah yoktur arkadaşlar kör bi kuyunun içinde yol alıyorsunuz herşeyi tanrı yaratmıyomu beni dindar bi ailenin oğlu olarak yaratsaydı da bende inansaydım o zaman sizin gibi körü körüne
    beni böyle düşündüğüm için yargılıcak ve yakacaksa akp hükümetinten karakter olarak pek bi farkı yok o zaman bunun

    İsimsiz

    Haziran 21, 2009 at 3:19 pm

    • ibrahim a.s.’ın babası müşrikti.ama kendisi mağarada 10 yaşlarındayken ALLAH’ın varlığına inandı.günümüzde bilim,teknoloji v.s. şeyler o kadar gelişmesine rağmen ALLAH’IN varlığına halen inanmıyorsan, o zaman senin aklında yok düşüncende yok….

      kral

      Haziran 26, 2009 at 7:14 pm

    • ingiliz şarkıcı (ket sitivens) hrıistiyan bir ailenin çacuğuydu, şimdi müslüman oldu. sen türkiyede yaşayacaksın, 5 sefer ezan okunacak, milyonlarca iman eden insalarla aynı toplumda yaşayacaksın ve ateist olacaksın. Eğer senin kullanamadığın akıl hayvanlarda olsaydı onlar bile müslüman olurdu.

      kral

      Haziran 26, 2009 at 7:18 pm

    • DEMEKKİ SİZİN SOYUNUZ SOYSUZDUR VE FASULYEDEN DAHA UFAK BİR BEYNİNİZ VAR.DEMEKKİ SİZİN GİBİ İNSANLAR OLUYOR GERİZEKALI,DEMEKKİ TÜM ATEİSTLER BİRER GERİZEKALI AHLAKSIZ.HER TÜRLÜ PİSLİĞİ İRENÇLİĞİ YAPAN BİRER ŞEREFSİZ.ALLAH YOKTUR DİYORSUN.KENDİNİ KANDIRIYOSUN.YUKARKİ YORULARDA SENİN GİBİ PİS BİR FAİŞE İLE SARHOŞ BİR MEZAR KAZICISINDAN OLAN İTLER NEDEN ALLAH BAŞKA TANRILARA TAPANLARA MÜDAHELE ETMİYOR.DİYOR.EEEEE BEEEEE GERİZEKALILAR ALLAHIN DEĞİŞMEDEN KALMIŞ OLAN TEK KİTABI KURANI KERİM NE DER.DÜNYA BİR SINANMA YERİDİR.İNSANLARIN ASIL YUVALARINA DÖNMEDEN ÖNCEKİ MİSAFİRHANELERİDİR.SALAK ATEİSTLER.SINANMA BUNU 100 LERCE KEZ DUYDUNUZ VE HALA SORUYONUZ.İŞTE DARWİNİN VE DÜNYADAKİ TÜM ATEİSTLERİN VE TÜM SATANİZSTLERİN GERİZEKALI OLDUĞUNU GÖSTEREN BİR KANIT DAHA.

      özgür

      Temmuz 2, 2009 at 1:10 am

    • yanlıs cok yanlsı dusunuosun sana bı ornek verım dusunkı ogretmen sınıftakı ogrencılerı sınav yapıo ordan bıkac ogrnecıye soruların cevabını verse ozman bu adıl olurmu olmaz allah benı dındar yaratsaydı demısssınallah sana akıl vermıs dogru ıle egrıyı gostermıs sende dındarlardan ol ırade sahıbısın hayvandan farkın budur sen bu farkı kullamazsan ne farkın hayvandan dolayısyla sende butun ınsalr gıbı allahu tela tafrafından ımtıhan edılıosun senı kayırsa yardım etse ımtıhanın bı mana sı varmı yokk doalyısıyla ole dındar yarasaydıda olsadık senın bu sozun gecmıste helak olmus kavımlerın sozuyle aynı onlarda dıodu allah dıleseydı bız ınanırdık evet allah dılseydı herkes ıanırdı fakat allahu tela zorla degıl de herkesın gonullu olarak ınanmasını ıstıo sımdı sende gonullu olarak dındarlardan ol arastırısan gorursun allahı ınkar edenlerın halı ne olmus gecmıs kavımlerı bı arastır AD ,SEMUD .EYKE.LUT.SEMUD ,POMPEYİ aklın var ımaknın var arastırda onalrın helak olmus cesetlerının kalıntılarını gor ıste ınamadıgınız kuran-ı kerım bunları 1400sene once soledı ustelık bılgı almak ıstıosan cahılleden degıl alımlerden ılahıyatcılardan al

      kasırga

      Temmuz 17, 2009 at 6:56 pm

    • Allah (C.C) seni islah etsin…sende akıl yok mu araştır o zmn.dindar bi ailede yaratılmamış olabilirsn ama Türkiye gibi bi yerde yaşıyosun ve buranın çoğu Müslüman..böyle bi şansın var…hala yetersizlikten yakınıosan amerikalı bi hristiyan nasıl araştırıpta müslüman oluo..ve hala yakınıosan dicek hiçbir sözüm yoq..bu snn tembelliğini gösterio..ve tembelliğini başka şelern üzerine atıosn..inş. doğru yolu bulursnz

      merve

      Temmuz 18, 2009 at 7:37 am

    • İSLAM=AKP ÖYLEMİ? TUM DERDINIZ BUMU SİZİN? HEP BU İŞTE. BU MANTIK.ATATURKÇÜYÜM ” VAYYY CHP Lİ SENİİİ”
      DİNDARIM “VAY TAYYİPÇİ SENİİİ”
      MİLLİYETÇİYİM “VAY MHP Lİ SENİİİ”
      İŞÇİ YANLISIYIM “VAY SOLCU KOMİNİST SENİİ”
      HERKES BIR GORUSU SAHIPLENMIS…KIM VERMISSE ARTIK ONLARA BU GORUSLERİN MÜLKİYETİNİ..

      mehmet

      Eylül 11, 2009 at 10:24 pm

  46. ben elektrikçiyim elektrik gözle görünmüyor ama çarpınca var olduğunu anlıyosunuz anlayana…

    omer

    Haziran 21, 2009 at 8:03 pm

    • ÇOK GÜZEL BİR İFADE ŞEKLİ İŞALLAH BU İFADE TÜM ATEİST VE SATANİSTLERİN FASULYEDEN KÜÇÜK KENE KADAR OLAN BEYİNLERİNE GİRER.SEVGİLİ KARDEŞİM.

      özgür

      Temmuz 2, 2009 at 1:12 am

  47. birinin yukarıda yazdığı çok dikkatimi çekti..

    dünya 1 metre güneşe yakın olsa yanarmışız 1 metre uzak olsa donarmışız : )))

    eğer böyle birşey olsaydı biz bu dünya üzerinde değil başka bir yerde yaşıyor olurduk yani 999999999999999999′da 1 ihtimal belkide 99999999999999999999999999999999999999999999999999999
    99999999999999999999999999999999999999999999999999999 güneş sisteminden başka birinde gerçekleşirdi..
    bu sitede bi yazı dikkatimi çekti..
    bir milyon kişiye kağıt verin ve üstüne 1 ile 10000 arası sayı yazıp saklamalarını söyleyin..
    bunlardan birini seçip yazdığı sayıyı tahmin etmeye çalışırsanız ihtimal tabikide 10 000 de 1 olur…

    AMA OLURDA SÖYLİYECEĞİNİZ SAYININ BU 1 MİLYON KİŞİDEN BİRİNDE OLMASINI ŞART KOŞUP Bİ ORANLAMA YAPARSANIZ ORAN %100 ÜN ÜSTÜNDE ÇIKAR…

    ————————————————

    ve bi arkadaş daha yukarıda 16. yy dan 1000 yıl önce 6. yy da dünyanın yuvarlak olduğunun kuranda geçtiğini söylemiş..=
    http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage.php?s=show_qna&id=13327

    o arkadaşın şu limke bi göz atmasını isterim ..

    xxxxx

    Haziran 25, 2009 at 11:36 pm

  48. birinin yukarıda yazdığı çok dikkatimi çekti..

    dünya 1 metre güneşe yakın olsa yanarmışız 1 metre uzak olsa donarmışız : )))

    eğer böyle birşey olsaydı biz bu dünya üzerinde değil başka bir yerde yaşıyor olurduk yani 999999999999999999′da 1 ihtimal belkide 99999999999999999999999999999999999999999999999999999
    99999999999999999999999999999999999999999999999999999 güneş sisteminden başka birinde gerçekleşirdi..
    bu sitede bi yazı dikkatimi çekti..
    bir milyon kişiye kağıt verin ve üstüne 1 ile 10000 arası sayı yazıp saklamalarını söyleyin..
    bunlardan birini seçip yazdığı sayıyı tahmin etmeye çalışırsanız ihtimal tabikide 10 000 de 1 olur…

    AMA OLURDA SÖYLİYECEĞİNİZ SAYININ BU 1 MİLYON KİŞİDEN BİRİNDE OLMASINI ŞART KOŞUP Bİ ORANLAMA YAPARSANIZ ORAN %100 ÜN ÜSTÜNDE ÇIKAR…

    ————————————————

    ve bi arkadaş daha yukarıda 16. yy dan 1000 yıl önce 6. yy da dünyanın yuvarlak olduğunun kuranda geçtiğini söylemiş..=
    http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage.php?s=show_qna&id=13327

    o arkadaşın şu limke bi göz atmasını isterim ..

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Haziran 25, 2009 at 11:37 pm

  49. bu site bir ateist sitesi olduğuna göre neden ateist olmayanlar da yorum yazıyor? sizin kendi siteniz yok mu…

    alkolik hacı

    Haziran 30, 2009 at 3:31 pm

  50. forever muslim:)

    god's army

    Temmuz 5, 2009 at 2:47 am

  51. Merhaba.Tevafuken girdim sitenize.Ama şok oldum bu pervasızlığın karşısında.Ne kadar futursuzca ithamlarda bulunmuşsunuz.Ne kadar basitçe kininizi kusmuşsunuz.Bunun bir sebebi var eminim.Bu kadar kin olamaz .Allah’ı kabul etmiyorum demek yetmiyor mu.Bu saygısızlık bu kabalık.Neyi ispatlamaya çalışıyorsunuz ki.Allah’a inanan size inanmayacak, size inananda bizlere inanmayacakken.Herşeyden önce insanın kutsalına saygı edeptendir.Ben sizin kutsalınıza sövsem zevk mi alırsınız merak ettim.Sizler bilimi önder kılmışsınız kendinize.Saygılıyım ama kabul etmem mantığınızı o ayrı.Ama hakaretler etmek önce insanlığın yerlerde sürünmesi değil mi?İnsanlar Allah’a inancı tercih edince akılsız bilime inanınca akıllı.Böyle mantık olabilir mi? Bilimin icadı insanlarken ve teknoloji geliştikçe bulgular sürekli değişirken ben neden bu asrın verilerini şartsız kabul edyim.Ya da siz benim kutsalımı kabul etmeyebilirsiniz.Ama kutsalıma sövemez,hakaret edemezsiniz..Böyle özgürlük anlayışı olamaz.Herkes atasını istediği gibi kabul eder.Birisi dedesi maymunu tanır birisi Ademi.Ama maymuna da Adem’e de sövmek insanlığın dibe vurumudur.Saygıyı muhfaza edelim arkadaşlar.

    rana

    Temmuz 6, 2009 at 9:42 pm

  52. Ateizmin eşiğinden dönmüş birisi olarak şunları belirteyim:

    Ateistler kendilerini -güya- daha özgür, daha hür görürler. Bir Tanrıya ibadet etmemekle, Tanrı tanımazlığı bir özgürlük sayarak, kendilerini rahat hissetmeye çalışırlar.. Allah’a inanları da özgürlüğün karşıtı kölelikle doğal olarak aşağılarlar.. Fakat… Allah’a inanan bir kimse sadece 1 kişinin kölesidir.. Ama inanmayan bir kimse her korkusunun, endişesinin, sevdiğinin, sevmediğinin, bildiğinin, bilmediğinin vs. kölesidir çünkü Allah’a inanmayarak herşeyle doğrudan kendisi yüzyüzedir, öyle görür.. Allah’a inanan herşeyin O’ndan ve O’nun izniyle, emri dairesinde hareket ettiğini bildiği için, imanının derecesine göre korkmaz.. Şimdi bir kıyaslama yaparsak, 1 Allah’a köle olmak mı yoksa binlerce, milyonlarca şeye köle olmak mı özgürlüktür, hürlüktür?

    Coşkun

    Temmuz 11, 2009 at 2:57 pm

  53. Ve ayrıca..

    Buradaki farklı kişilerin sorduğu aynı soruya bir cevap vermek istiyorum..

    Allah’ın bizim ibadetimize ihtiyacı var mıdır?
    Tabii ki yoktur! İbadete ihtiyacı olan biziz de o yüzden yoktur. İbadet bir kölelik değil, teşekkürdür. En basitinden kalemini kullandığın bir kişiye bir teşekkürü borç bilirken katrilyonlarca ihtimalden en iyilerini bir araya getirip bir mükemmeliyet ortaya çıkartarak seni yaratan, senin yaşamana uygun olacak bir yeri yaratan bir Rabbe teşekkür etmeye biz mi muhtaç oluruz yoksa O mu? Ve teşekkürler içinde en minnet duyulanı can borcudur çünkü hayatın devamına sebep olunmuştur, peki o hayatı hiç yoktan verene teşekkür borcu olmadığını düşünmeyi aklı olan bir kişi kabul edebilir mi?

    Coşkun

    Temmuz 11, 2009 at 3:36 pm

  54. merabalar
    ben tanrıya küsüm çünkü:
    çocukken tacize uğramamı engelleyemedi
    çünkü: kader diye bişeyi bizden bağımsız yazdı ve bizde o ne yazdıysa oynamak acı çekmek zorunda kaldık
    mesela bir katili düşünün ne yaparsa yapsın o katil olacaktı çünkü kaderinde yazıyordu veya bir fahişe aynı şekilde fahişe olmak zorundaydı çünkü alın yazısı öyleydi o bu kaderinde yazan günah için tanrının cehenneminde acı çekmeye mahkum edilmişti.
    çünkü:bana sormadan beni yarattı ve keyfi acılar çektirdi sırf kendisini tanıyalım diye yalnız gariplik şurda ki en çok çileyi de kendisine tapanlara çektirdi.ben tanrıya küsüm çünkü ona küsmemi kaderime o yazdı benim suçum yok…yok ama cehennemde yanan kendisi değil.
    hadi bakalım buna ne cavap vereceksiniz özgür irade mi? kandırmayın kendinizi hiçbiriniz kaderi çözemediniz.

    semih

    Temmuz 13, 2009 at 9:10 pm

    • KADER NE DEMEKTIR ONU TAM BILMIYOR OLMAYASIN? KADER ALLAHIN BEN YAZDIM SIZDE OYNAYACAKSINIZ DEDGI BIRSEY DEGIL.OYLE OLSAYDI O ZAMAN BENIM NE SUCUM VAR YA GUNAH İŞLEMİSSEM.KADER KONUSU BIRAZ UZUN.AMA SUNU SOYLEYIM KADER INSANLARIN KENDI IRADELERIYLE YAPTIKLARI SEYLER DEGILDIR.KADER YALNIZCA BUNLARI ALLAHIN ONCEDEN BILEBILME KUDRETİDİR.DUSUNKI OGRETMENIN SANA ODEV VERDI;AMA SEN HAYLAZ BIR OGRENCİSİN.OGRETMEN YAPMAYACAGINI BILIYOR CUNKU TANIYOR SENI.DIYORKI SEMIH YAPMAZ BUNU.SENDE HAYLAZLIGINDAN YAPMIYORSUN TABI.SEN DIYEBILIRMISIN “”"OGRETMENIM SEN BENIM YAPMAYACAGIMI ONCEDEN BILIYODUN O YUZEN YAPMADIM SUC SENIN ,BENIM NE GUNAHIM VAR?”"”" DIYE.

      TACIZ OLAYINAGELINCE BU SENIN ICINDE YARA ACMISTIR EMINIMKI…AMA SENIN BIR SUCUN YOK.VE EGER ALLAHA SIGINIR VE ONDAN YARDIM DILERSEN BUNUN ACTIGI YARAYI SILECEKTIR ICINDEN …BENDE DUA EDICEM SENIN ICIN. SEN ONUN GOZUNDE TERTEMIZSIN BUNU UNUTMA.

      mehmet

      Eylül 11, 2009 at 10:34 pm

  55. İnsanları kulluk etmek için yarattım diyen tanrı acaba bu söylediğine inanıyormu?yok bence inanmıyor kendisiyle çelişik bir tanrı bakalım ne diyor…

    Eğer dileseydik herkese hidayetini verirdik. Fakat benim, “Andolsun, cehennemi hem cinlerden hem de insanlardan dolduracağım” sözüm gerçekleşecektir.(Secde Suresi-13)
    Doğru yolu göstermek Allah’a aittir. Yolun eğrisi de vardır. Allah dileseydi hepinizi doğru yola iletirdi.(Nahl suresi-9)
    Allah dileseydi elbette hepinizi bir tek ümmet yapardı. Fakat, o dilediğine dalâlet, dilediğine hidayet verir ve muhakkak sûrette hepiniz bütün yaptıklarınızdan sorumlu tutulacaksınız.” (nahl, 93)

    Hem ibadet etmelerini inanmalarını isteyeceksin önce,sonra keyfine göre mümin, kafir yapacaksın hemde onları kendinden uzaklaştıracaksın ayrıca kendi keyfine göre verdiğin durumları kullarına mal edip onlardan hesap soracaksın.Tartışmaya bile gerek yok din çürük temeller üzerine kuruludur aslında bunu görebilmek için dinlerin öne sürdüğü ve kendini bu sayede ayakta tutmaya çalıştığı ödül ve cezadan arınıp objektif bir bakış açısıyla bakmak gerekir.Bakanlara ne mutlu.Düşünün,sorgulayın gerçek sizi özgür kılıcak…

    Saygılar ve sevgiler…

    werewolf

    Temmuz 16, 2009 at 8:20 pm

    • orda söylenen biz insanları ZORLA yola getiridik isteseydik anlamındadır.ama bunu yapmıyor Allah.sana irade veriyor.diyorkı hersey senın elınde kulum.ben sana karısmıyorum müdahale etmıyorum.akıl verdım ırade verdım kendın bul yolunu.bu deger vermektır.robot gıbı yaratsaydı yazdım kaderını ıstedıgım gıbı hıç sansı yok cehenneme gıdecek deseydı haklıydın.ama boyle degıl.İRADE VE AKIL.ALLAH HERZAMAN AKLINIZI KULLANIN,DÜŞÜNÜN DÜŞÜNÜN DİYE KURANI KERIMDE KAC YERDE SÖYLEMİŞTİR.
      ZATEN ALLAH HEY KULLARIM BEN VARIM. SORGULAMA NE HADDINE BANA INANACAKSIN BENIM DEDIGIM OLACAK ,HEHEHE SANA BAK İÇİNDE DÜRTÜ VERDİM AMA KARSI CINSE BAKMAYCKSIN BAKARSAN SEN BITTIN, ONUNE YEMEK KOYDUM AMA YEMEYECEKSIN AÇLIKTA KIVRANSANDA YE-ME-YECEK-SİN. DEMİYOR!!!!!!!
      DİYORKI SORGULA!! DÜŞÜN! DÜŞÜN! AKLINI KULLAN.! BUNU BECEREMIYORSAN BAK SANA KITAPLAR PEYGAMERLER YOLLADIM.ONLARA INAN DIYE MUCİZEDE VERDIM.GOSTERDILER.O ZAMAN BİR KERE DAHA DÜŞÜN.SENI BEN YARATTIM SANA HER TURLU NİMETİ VERDIM..İRADE DE VERDIM KI BAZI SEYLERIDE KENDIN KAZAN KENDI EMEGINLE DIYE….AKLIN DISINDAN HIC BIR YOLLA GITME AKLIN YOLU DOGRU YOLDUR.DİYOR YUCE YARADAN.

      LÜTFEN ARKADASLAR TAMAM İNNMIYORSANIZDA HANI ALLAHA KARSI DIKKATLI CUMLELER KURUN.CUNKU SIZLER ICIN ONEMLI OLMAYAN SEYLER BIR BASKASI ICIN ONEMLIDIR…
      DININIZ YOK DIYE INSANLIGINIZDA YOK DEGILDIR OYLE DEGIL MI?

      mehmet

      Eylül 11, 2009 at 10:47 pm

  56. allahın hıc bır seye ıhtıyacı yoktur fakat ınsanların ıbadete ıhtıyacı vardır bole yaparak kurtulusa ereler soelyın bakalım iş yerınde çalışmayan bı ıscıyı patron barındırımı barındırmazzz pekı allah dunyada kulluk adına calısmayan ıbadet etmeyen ve ınakr eden sızın gıbı ısnalrı barındıroda neden hala akıllanmıosunuz ama bılesınızkı hesabınız mahserdedır ve o acıklıdır. ateizmi kımın ensıkle uydurdugu ıspatı delılı akla ve mantıga sıgmayan bısey odlgunu gormuyormusunuz 3 taen koyunun ıdarecısı varda koskoca kaınatın nasıl yokkk andolsunkı sız sapık kımselersınız allah sızın uydurduklarınızdan munezzehtir.

    kasırga

    Temmuz 17, 2009 at 6:50 pm

  57. ALLAH İSTERSE ÖNÜNE TABİKİ GEÇEBİLİR AMA O ZMN NİE DÜNYAYAI YARTSIN İNSLARI KNEDİ İRADESİNE BRKMIŞKİ BU DÜNYAYI KURDU EĞER HERKEZİN KENDİSİNE İNANAZMSNI SAĞLASYDI CENNET VE CEHENNEM OLMAZDKİ ALLAH KENDİ İRADEMZİLE ONA KULLUK ETMEMİZİ İSTEMİŞTİR KENDİ ZEKAMIZLA ONU BULMAMIZI İSTEMİŞTİR

    14 yşında bir müslüman

    Temmuz 17, 2009 at 6:55 pm

    • var olduğuna inanmadığım birşeyin emirlerini yerine getirmem getirmeyeceğimde cennet sadece namaz kılıp 1 gün dönümü aç kalıp 1-2 kelime telafuz ederek bir puta gidip 7 tur dönüp şeytan olduğu var sayılan bir yere gidip taş atmak değildir olamazda bazıları gözlerini kapatıp kendi hayatının muhasebesini yapıp benden olanlara insanlara iyi davranıp kalplerini kırdımmı saygımda kusur ettim sadece bu değerler bile senin ömrünü ona harcamandan yararlıdır birşey beklentisi olmadan insnlara iyi davran eğer varsa bu onun yasalarından büyük yasadır bu arada ben var olduğuna inannıp onun insanları yargılama yetkisi olmadığına inananlardanım

      edge

      Eylül 16, 2009 at 1:35 am

  58. ınkarcılar kendılerıne verdıgımız muhletı kendılerı ıcın hayırlı zannetmesın onların gunahı artsın dıye bız onlara muhlet vemekteyız onların varackalrı yer ateştir

    kasırga

    Temmuz 17, 2009 at 7:12 pm

  59. arkadaşlar her ateist yazmış yazmış sizin peygamberiniz 34 karıyla yatt diye..salak arkadaşım Hz.Muhammed 24 tane karıyı neden aldı biliyor musun ?? o aldığı kadınların 23 tanesi köle olduğu için kimsesiz olduğu için sığınacak evi olmadığı için alındı..yani hz.muhammedin onları alma amacı onlara bir kapı bir ev açmaktır…cinsel ihtiyaçları değildir !!! eşhedü enle ilehe illallah ve eşhedü enne muhammeden abduhü ve resülüh

    aykut

    Temmuz 17, 2009 at 9:55 pm

    • o kadınlara bakmak için ille de evlenmek mi
      gerekirdi…

      artmgy

      Temmuz 27, 2009 at 6:46 pm

      • CAHILLEGININ VE TARIH BILGI EKSIKLIGINI ÖNCELIKLE KINAYARAK BASLIYORUM SÖZÜME;
        o zamanlar şimdiki gibi kadınlar serbest degıldı.oyle herkes kafasına gore kadına bakamazdı ona alıp bısey yollayamazdı arkadasım.kadınla erkk arasında hemen bır dedıkodu cıkar kadını oracıkta öldürürlerdi.peygamber efendımız senın kıt aklınla dusundugunu dusundu emın o.ama Allahın peygamberıde olsan bazen bazı kurallara uymak zorundaydı..BAK GORDUGUN GIBI.ALLAHIN PEYGAMBERI KURALLARA UYMAK ZORUNDA…YANI ALLAH ZORBA DEGILDIR.BİZİM SOSYAL DEGERLERIMIZE KENDI PEYGAMBERINE UYMA ZORUNLULUGU GETIRMIS.BU NE KADAR BUYUK BIR DEGER VERISTIR.NE GUZEL BIR KANIT ANLAYANA

        mehmet

        Eylül 11, 2009 at 10:54 pm

    • ulan geri zekalı kadınlara saygı diye birşey var şimdi onu örnek gösterenler 9 yaşında kıza tecavüz edip devlete yasa çıkartıp serbest kalıyor kadınları kuma olarak alıyor muhammet peyamber falan değildir insanlık suşu işlemiş bir hayvan desem hayvanlara hakaret eğer tanrı varsa cehenemde en derinde muhameti göreceğiz ( ufak bir araştırma ile din ve allatt varsa islamın çalıntı olduğunu anlarsınız ufak detay muahmmet tüccar ama okuma yazma bilmez diyorlar tüccarlar dünyanın en zeki insanlarıdır..)

      edge

      Eylül 16, 2009 at 1:28 am

  60. farklı tanrılara kulluk etmesinin önüne geçememektedir ?

    demişsin ama biz bu dünyaya test edilmeye geldik sonuçta. testi geçenler cennete geçemeyenler cehenneme gider. onüne geçemeyeceğinden değil test etmek istediğinden engel olmuyor.

    İsimsiz

    Temmuz 18, 2009 at 4:57 pm

    • DEGILMI YA?
      ögretmen istese ögrenciyi sınıfta bırakır.ıstersede geçirir.ama sınav edıyor.onu bırakmak ıcın bahane mıdr o sınav ,yoksa bır test edişmidir? bunu düşünelim

      mehmet

      Eylül 11, 2009 at 10:57 pm

    • sen din konusunda var olmuş en büyük çıkmazdan konuşuyorsun senin inandığın kitap diğer dinleri tanıyor sen önce kendi kitabını oku sonra yorum yap siz iyice öss gençliği olmuştur geçenler cennete gecemeyen cehenneme diye tanrı diyorki herkez bir gün cenete gelecek fakat bir süre cehenemde geçirecek kuranda dediği gibi bana karşı işlediklerini bağışlarım ama insanlara karşı işlenen suçların cezasunu çekecek sonra cennete gelecek ama ben ondan şunu isteyeceğim ben ebediyete kadar ceğennemde geçirmek çünki onun varlığı bile insanlar arasında svaşlara neden olmuştur böyle bir varlığa neden ulu yada yüce diye hitap edilirki

      edge

      Eylül 16, 2009 at 1:40 am


Yorum Yapın